Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
V sobotu (13.11.2021) zakoupil jsem si u Vás na Stodůlkách skříň a postel s tím, že potřebuju urgentně a vybíral jsem z toho co je skladem. Bohužel v tom spěchu jsem uvedl špatné velikosti. Když jsem poté byl na pobočce v pondělí (15.11.2021) bylo mi řečeno, že bych musel zaplatit storno poplatek (za vzniklé náklad) ve výši 35%. Přijde mi tedy opravu nesmyslné si účtovat 35% když, žádné náklady nevznikli. Je to akorát okrádání zákazníka. Před týdnem jsem kupoval u Vás kuchyň za 200+ tisíc, a všechno bylo v pořádku. Potřebuju i spousta dalších věci do nového domu, ale tě určíte od Sconta nebudou. Děláte si tímto špatné jméno. Nedoporučují!
Děkuji,
Stepan Manko
Žádám o vrácení peněz v plné výši a bez storno poplatku.
|
Tweet |
Protože se v uvedeném případě jedná o osobní prodej, nelze uplatnit zákonné odstoupení od smlouvy ve jako je tomu u distančního prodeje. Nicméně je možné od smlouvy odstoupit (případně ji vypovědět) na základě smluvních podmínek.
V obchodních podmínkách společnosti (dostupných zde: https://www.sconto.cz/obchodni-podminky), konkrétně v části VI. bodě 1. prodávající uvádí, že je možné od smlouvy odstoupit jen v případě, že si to kupující s prodávajícím ujedná. Předpokládáme tedy, že k takovému ujednání došlo a také předpokládáme, že součástí ujednání byl i storno poplatek ve výši 35 %. Domníváme se ale, že je takové ujednání o storno poplatku nepřiměřené, neboť je tato částka procentuálně vysoká. K nepřiměřeným ujednáním se podle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží, pokud se platnosti takového ujednání spotřebitel nedomáhá. V tomto případě tomu tak nebude a k ujednání o storno poplatku se tedy nepřihlédne.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Manko,
v našem systému vidím celkem tři Vámi uzavřené smlouvy, jedna je smlouva na kuchyni, další je smlouva č. 6631702, která je na Vaši žádost stornována a celá částka z této smlouvy je převedena na novou smlouvu č. 6644074, kde jste si vybral jiné zboží. Nikde tedy nevidím odpočet Vámi zmíněného stornopoplatku.
Co se týká stornopoplatku v této výši, přistupujeme k němu zpravidla jsem v případech stornováni smlouvy, kde je zboží vyrobené na zakázku nebo v případech, kdy je vrácené zboží výrazně poškozené, rozbalené atp. a jeho prodej dále je tedy problematický nebo již zcela nemožný - tvoří se nám tedy "náklad" ve formě ušlého zisku.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Vážený pane Hušek,
Ano, vidíte tři uzavřené smlouvy, protože jak jsem psal kupoval jsem kuchyň za 200 tisíc (přičemž tam taky došlo k potíže z vaší viny, ale resit mam já), a pak skříň a postel, kterou chtěl vrátit, ale kvůli tomu ze storno poplatkem chtěli jste mi okrást, já jsem jenom "vyměnil" skříň a postel na další zboží v stejné hodnotě.
váš komentář:
> Co se týká stornopoplatku v této výši, přistupujeme k němu zpravidla jsem v případech stornování smlouvy, kde je zboží vyrobené na zakázku nebo v případech, kdy je vrácené zboží výrazně poškozené, rozbalené atp. a jeho prodej dále je tedy problematický nebo již zcela nemožný – tvoří se nám tedy "náklad" ve formě ušlého zisku.
netyká se mého případu žádným způsobem, vypadá že jste vůbec nečetl na co jsem se stěžoval a vůbec to vás nezajímá. Hrozne chovaní s klientem! Nedoporučuji!
Vážený pane Manko,
ve své zprávě jsem pouze konstatoval fakta, která mám k dispozici. Pokud to bylo tak, že nové zboží jste si vybíral z nějakého "donucení" a původní jste vrátil nepoškozené a nejednalo se o zboží na objednávku (ze stornované smlouvy to bohužel nevyčtu), určitě není problém, abychom Vám vrátili peníze.
Co se týká zmíněných problémů u kuchyně - s kým jste to řešil??? Pokud byly u kuchyně nějaké problémy, je potřeba nás o tom informovat ideálně podáním reklamace. Ověřoval jsem i toto Vaše sdělení teď telefonicky u montážníků, kteří mi sdělili, že montáž byla v pořádku, neměl jste žádné výtky, jen jste ještě neměl myčku, kterou jste si, stejně jako další spotřebiče zakoupil mimo SCONTO a myčku Vám jedou dnes domontovat.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Hodnocení: