Společnost


Transport JK a Partners s.r.o. " v likvidaci "

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53773Změna majitele odběrového místa

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2021, před 3 lety

Ladislava Tomanová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dnes jsem na Energy asociace energetických poradců poslala změnu majitele odběrného místa k datu 31.12.2021.

Ač jsem majitel nemovitosti od 12.8.2019, energie jsme nepřepisovali. Dům jsem dostala darem od rodičů i s nimi na dožití s darovací smlouvou a smlouvou o zřízení služebnosti.

V květnu 13. se mezi dveřmi objevil zástupce zmíněné společnosti s tím, že vše je špatně a smlouvy se musí přepsat. Dle rodičů, kterým je 73 a 76, vše proběhlo nejvýš do 15-ti minut. Vůbec netuší, ani dnes, k čemu se upsali.

Mě to ale oznámili až minulý týden, kdy Františkovy energie chtějí poslat za plyn z 2 700,- 9 300,-. A rodiče zjistili, že jim důchod na poplatky nebude stačit. A to jim poměrnou část posílám. Navíc původní dodavatel elektřiny Eon jim ukončil smlouvu k 1.10. a František má dodávat až od 1.1.2022. Ale plyn už účtují. Prošvihli všechny termíny souhlasu či nesouhlasu.
Jsem vlastně nyní černý odběratel. Co mám prosím dělat?
Pokud chci energie přepsat na sebe, mohu si vybrat svého dodavatele? Od kdy? Chtěla jsem MND, ale prý, dokud nebudu mít vyřízeno se šmejdy, tak ani oni s nimi nic nezmůžou. Dala jsem jim datum k 31.12.2021.

Děkuji L. Tomanová


Požadované řešení

Dala jsem jim ukončení smlouvy k 31.12.2021.
Je to dostačná lhůta k jejich reakci?
Jak dlouho mám čekat na jejich odezvu?
Kdy se přihlásit k novému dodavateli?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2021 15:05, před 3 lety

K možnosti vypovědět smlouvu s dodavatelem:
Pokud nový dodavatel doposud nezahájil dodávky, má odběratel (= spotřebitel) možnost smlouvu vypovědět do 15 dnů ode dne zahájení dodávek bez jakýchkoliv sankcí, poplatků apod. Tuto možnost může ovšem spotřebitel využít pouze tehdy, pokud byla smlouva o dodávkách (smlouva s dodavatelem) uzavřena mimo obchodní prostory (§ 11a odst. 3 energetického zákona).

Dle našeho názoru je možné smlouvu z tohoto důvodu vypovědět i tehdy, pokud smlouva o dodávkách energií byla sice uzavřená v obchodních prostorech dodavatele, ale plná moc k jejímu uzavření byla od spotřebitele získána mimo obchodní prostory. Plnou moc od spotřebitelů získávají tzv. energetičtí zprostředkovatelé. Tento model - kdy zprostředkovatel získává plnou moc mimo obchodní prostory a následně uzavře smlouvu (za spotřebitele s dodavatelem) v dodavatelových obchodních prostorách - je totiž podle nás pouze obcházením zákona a snižováním standardu ochrany spotřebitele.

Musíme však upozornit, že je možné setkat se i s názorem opačným. My vycházíme z toho, že zákon je nutné vykládat (dle Ústavního soudu ČR) co nepříznivěji pro spotřebitele, a navíc snižovat standard ochrany spotřebitele formalistickým výkladem práva je v kontextu unijního práva nepřípustné. Proto podle nás není správný názor např. Energetického regulačního úřadu, podle kterého výpověď dle § 11a odst. 3 energetického zákona (tedy výpověď bez jakýchkoliv poplatků) uplatnit ve výše popsané situaci nelze.

Kromě výše popsané "speciální výpovědi" (která se řídí § 11a odst. 2 energetického zákona) lze smlouvu vypovědět i "klasickou výpovědí". U té se však spotřebitel musí připravit na to, že s velkou pravděpodobností bude povinen platit poplatky v podobě poměrně vysokého odstupného.

K neoprávněnému odběru:
Jestliže spotřebitel (nebo za spotřebitele k tomu zmocněná třetí osoba) ukončil smlouvu s dodavatelem bez toho, aniž by měl ke dni ukončení dodávek zajištěny dodávky od nového/náhradního dodavatele, jedná se z jeho strany z největší pravděpodobností o neoprávněný odběr podle § 51 odst. 1 písm. a) energetického zákona.

Spotřebitel by měl neoprávněný odběr bezodkladně ukončit.

Pokud smlouvu se stávajícím dodavatelem ukončil zprostředkovatel bez toho, aniž by spotřebiteli našel odpovídající a hlavně navazující náhradu, je možné uvažovat o nároku na náhradu škody, pokud by byl spotřebitel v souvislosti s neoprávněným odběrem nějak sankcionován.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 11:10, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.