Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Každopádně ze začátku obchod OK, chcete si koupit produkt, tak jsou příjemní a v pohodě. Jakmile jsem chtěla hodinky reklamovat a volala jsem dopředu, jak mám přesně postupovat, aby nedošlo k chybě, bylo mi sděleno, ať si přečtu reklamační podmínky, které jsem již měla nastudované. A taktéž špatné recenze na reklamace, na které jsem se také zeptala a to jsem neměla dělat.Paní začala být ihned arogantní a nepříjemná. Udělala jsem vše podle reklamačních podmínek a přišla mi v rekordním čase zamítnutá reklamace. Volala jsem, že se zamítnutím nesouhlasím a na všechno mi bylo odpovězeno, že jsme si hodinky zničili sami. Arogantní paní, nechtěla mi dát jméno a kontakt na nadřízeného, ani technika, který reklamaci vyřizoval. Navíc jsem v průvodním dopise k reklamaci žádala opravu a pokud nepůjde opravit tak výměnu, což se v jejich reklamačním protokole jaksi ztratilo. Takže ve výsledku, žádná domluva není možná, hodinky fungovaly necelé 4 měsíce, na dokumenty nemám nárok a zpět výrobek dostanu pouze pokud si zaplatím dopravu, kterou si ani nemůžu vybrat..... takže za mě je to jasné klamání zákazníka, protože v návodu stojí, že se s nimi nesmí sprchovat, ale na běžné mytí rukou se odkládat nemusí.
Chytré hodinky F-009, Hodinky jsou voděodolné a při běžném mytí rukou je nemusíte odkládat.
Já jsem požadovala původně hodinky, teď si stojím za vrácením peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Náklady spojené s vyřízením reklamace nese vždy prodejce. Pokud spotřebitel musí vadné zboží na reklamaci prodejci odeslat, musí mu prodejce na své náklady zboží zaslat zpět. Pokud spotřebiteli nějaké náklady s reklamací vzniknou, má právo po prodejci požadovat jejich uhrazení. Poštovné patří mezi typické náklady spojené s reklamací. Povinnost zaslat zboží zpět dovozujeme i v případě reklamace neuznané.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.