Společnost


Radek Hofer

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53786Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2021, před 3 lety

Roman Žalio

Znění stížnosti

Dne 19.5.2021 jsem u prodejce zakoupil STARTER Linhai 260. Jevil se zprvu jako funkční. Během následujících tří měsíců nastával problém se startováním. Souběžně jsem skůtr s ohledem na ujeté kilometry (70 tis.) provedl servis variátoru a ozubených převodů od starteru na volnoběžku klikovky. Poté se vyjevilo, že obtížné startování spočívá na údajně novém (po třech měsících "zánovním") starteru. Sarter jsem odborně demontoval (mám odborné vzdělání a šedesátiletou praxi) a zjistil, že celý jeho vnitřní prostor je zalitý špinavou mazlavou olejovitou konzistencí prostoupenou pevnými útržky špíny neznámého původu. Bylo tedy jasné, co vyřadilo rotor z činnosti. Demontovaný starter jsem uložil do misky, detailně vyfotografoval a po telefonické dohodě dovezl prodejci dne 13.9.2021 k reklamaci.
Prodejce odmítal starter v demontovaném stavu uznat do reklamace a reklamaci s tímto odůvodněním zamítl. V rámci tohoto pro mne neutěšeného jednání m.j. navrhl, že je ochoten mi nefunkční starter vyměnit za nový, jestliže za něj zaplatím tisíc korun (polovina ceny prvně zakoupeného). Na to jsem mu odpověděl, že můžeme o tom jednat dál, pokud tento jeho návrh zapíše na Reklamační list. To prodejce samozřejmě odmítl. Já jsem ovšem jenom zkoušel, kam až takovýto neuvěřitelně pokoutní jeho přístup k reklamacím se může dostat. Reklamační list jsem v kolonce "S podpisem a způsobem reklamace souhlasím" samozřejmě nepodepsal s tím, že reklamaci budu řešit právními cestami.
Od počátku zamítnuté reklamace informoval jsem prodejce průběžně e-maily a doporučenými dopisy o mém postupu. Byl zadán podnět České obchodní inspekci včetně jejího odborného stanoviska ze dne 11.10.2021 a Finančnímu úřadu, protože na Reklamačním listu je uvedeno datum vystavení faktury 15.5.2021 (číslo Fa tam neuvedeno) zatímco fakturu prodejce nevystavil, pouze PARAGON a to nečíslovaný! S tak pokoutním přístupem prodejce jsem se za celý svůj život doposud nesetkal, přesto doufám a čekám , že prodejce svůj fatální omyl napraví.


Produkt

Zamítnutá reklamace produktu STARTER LINHAI 260


Požadované řešení

Celý průběh zamítnuté reklamace mám podrobně dokumentován od počátku včetně fotografií nefunkčního výrobku. Ten bylo nutno demontovat odborně před reklamací, aby byla zřejmá příčina, proč skůtr po provedeném servisu motoru i nadále nestartuje, přestože byl vyměněn i stykač (relé) starteru za nový. Prodejce na své nedostatečné prodejní dokumentací nikde neuvádí podmínky, které považuje za závazné při reklamačním řízení. Způsob dodání vadného zboží do reklamace byl tedy u kupujícího z těchto popsaných příčin předurčen. Prodávající byl od počátku ústně a následně písemně informován, že požaduji reklamační výměnu zboží nebo vrácení peněz. Pokud se tak nestane, budu postupovat právní cestou včetně poskytnutí fotografií demontovaného starteru soudnímu znalci, pokud si to právní průběh vyžádá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2021 15:09, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.1.2022 11:59, před 3 lety

Zakoupený startér byl dodán k reklamaci v rozebraném stavu. Tento neodborný zásah startér zcela znehodnotil.
Z tohoto důvodu byla reklamace zamítnuta

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2022 17:14, před 3 lety

Děkujeme prodejci za vyjádření, stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.1.2022 10:57, před 3 lety


Roman Žalio

Ke stanovisku prodejce sděluji následující: Není nad to, když obchodník prokáže svoji odbornost způsobem, jakým to vyjevil zde ve své odpovědi v dTestu.
Ve skutečnosti prodal mi zmetkový produkt a od počátku zamítnuté reklamace myje si ruce jako Pilát Ponský. Totiž -  proč by si sám špinil ruce prokazatelnou reklamací, když to může stejně tak udělat zákazník na své náklady. Ten si zašmírovaný starter doma řádně vyčistil, vyměnil zmetkové čínské gufero za místní řádně normalizované. Poté starter odborně sestavil, čímž obnovil jeho funkčnost. 
Mám ovšem za to, že pročištění trhu od takovýchto prodejních praktik ve stylu divokých devadesátek je nezbytné. Nehledě na paragon vystavený k tomuto produktu, postrádající evidenční číslo a další údaje.
Z takové zkušenosti plyne ponaučení: chcete-li si ušetřit komplikace v případě reklamace, NAKUPUJTE POUZE U SOLIDNÍCH PRODAVAČŮ a především u ODBORNÍKŮ !

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.1.2022 07:31, před 3 lety

Nemá smysl tohle dále komentovat.
Jak jsem psal v dřívější reakci, zákazník startér rozdělal a reklamoval ho kompletně rozebraný.
Reklamace byla oprávněně zamítnuta. To je to samé, jako by reklamoval např. televizi a dovezl by ji rozebranou na části v krabici.
Na rozdíl do něj jsme odborníci

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 09:39, před 3 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření a žádost spotřebitele stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.