Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
18. 6. 2020 jsem si u firmy KOLAEXPERT objednala dvě cyklobrašny Ortlieb Seat Pack 16,5 l. se zasíláním na dobírku. Obě brašny jsem používala spolu se svým přítelem. Jezdili jsme na stejné výlety a na stejných gravel kolech. Totiž obě dvě brašny byly používány za stejných podmínek a ve stejném období.
Obě dvě brašny vypadají skvěle, jen se u jedné brašny odlepily všechny suché zipy na konci července roku 2021. Z tohoto důvodu jsem jednu brašnu nemohla používat, protože se brašna vůbec nedržela na sedlovce.
Německý výrobce Ortlieb poskytuje záruku na své cyklobrašny až pět let, ale moje brašna nevydržela i jeden rok (nepočítám zimu, kdy jsme brašnu nepoužívali).
18. 8. 2021 jsem poslala KOLAEXPERT reklamaci s tím, že by mně vyhovovala výměna suchých zipů na jedné brašně na nové (tato část brašny je snímatelná). Poslala jsem KOLAEXPERT foto a video vad.
24. 8. 2021 pan J. (jednatel KOLAEXPERT) mi odpověděl, že bych mu měla brašnu pošlat a on ji vyreklamuje. Dodal, že by oprava měla být možná.
30. 8. 2021 KOLAEXPERT obdrželi moji brašnu na adrese Kola Podolí
Branická 75, 147 00, Praha 4.
13. 9. 2021 pan J. potvrdil obdržení brašny a dodal, že brašnu obratem odeslal dodavateli na vyřízení.
Od této doby čekám až brašna bude opravená. KOLAEXPERT nereaguje na emaily, na facebook, chat na webu, smsky, nezvedá telefon.
Chtěla bych aby mi KOLAEXPERT co nejdříve vrátil mou opravenou brašnu nebo poslal mi zdarma novou brašnu Ortlieb Seat Pack 16,5 l.
|
Tweet |
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás prostřednictvím e-poradny (https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna) informovala o smírném vyřešení sporu, a proto stížnost uzavíráme.