Společnost


innogy Česká republika a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53795Umělé prodloužení stavu u DPI - chyba zaměstnance Innogy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

28 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2021, před 3 lety

Jiří Volprecht

Znění stížnosti

Dobrý den,

jsem bývalým klientem Bohemia Energy. Již 8.10. jsem telefonicky uzavřel smlouvu s dodavatelem Innogy s dodávkou od 1.11. 2021, tedy ještě před ukončením činnosti BE. Bohužel operátorka mi do smlouvy napsala špatné příjmení. Proaktivně jsem včas tuto nápravu s Innogy řešil a nakonec mi bylo oznámeno, že je třeba kvůli této chybě, kterou způsobila operátorka Innogy, oddálit počátek dodávky o celých 17 dní. Jelikož jsem v režimu DPI u PRE, těchto 17 dní se mi řádně prodraží. Vím, že stížnost řeším na poslední chvíli, ale teprve teď jsem se dozvěděl reálný důvod proč byla dodávka oddálena. Původně mi bylo řečeno, že odklad byl způsoben pádem BE. Zajímá mě zdali je zde nějaká možnost kompenzace ze strany Innogy za pochybení jejich zaměstnankyně kvůli které mi vznikly dodatečné náklady za DPI.


Produkt

Innogy elektřina


Požadované řešení

Kompenzace za prodloužení dodávky v režimu DPI.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2021 11:39, před 3 lety

K případu samotnému:
Pokud byl v platně uzavřené smlouvě sjednán den, kdy měly začít dodávky komodity, je společnost povinna v tento den začít dodávat. Pokud je začátek dodávek bez právně relevantního důvodu odsunut a spotřebiteli je tím způsobena škoda (náklady v režimu DPI pravděpodobně převyšují náklady ve standardním, smluvním režimu), má spotřebitel nárok náhradu škody požadovat. Z obsahu stížnosti přitom plyne, že zde žádný právně relevantní důvod nebyl a šlo jen o chybu na straně společnosti. Odpovědnost za nedostatečně pečlivé jednání, resp. za jeho následky, nelze přesunout z viníka na spotřebitele.

Nebude-li nárok na náhradu způsobené škody společností akceptován, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz).

K přístupu společnosti:
Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.