Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jsem bývalým klientem Bohemia Energy. Již 8.10. jsem telefonicky uzavřel smlouvu s dodavatelem Innogy s dodávkou od 1.11. 2021, tedy ještě před ukončením činnosti BE. Bohužel operátorka mi do smlouvy napsala špatné příjmení. Proaktivně jsem včas tuto nápravu s Innogy řešil a nakonec mi bylo oznámeno, že je třeba kvůli této chybě, kterou způsobila operátorka Innogy, oddálit počátek dodávky o celých 17 dní. Jelikož jsem v režimu DPI u PRE, těchto 17 dní se mi řádně prodraží. Vím, že stížnost řeším na poslední chvíli, ale teprve teď jsem se dozvěděl reálný důvod proč byla dodávka oddálena. Původně mi bylo řečeno, že odklad byl způsoben pádem BE. Zajímá mě zdali je zde nějaká možnost kompenzace ze strany Innogy za pochybení jejich zaměstnankyně kvůli které mi vznikly dodatečné náklady za DPI.
Innogy elektřina
Kompenzace za prodloužení dodávky v režimu DPI.
|
Tweet |
K případu samotnému:
Pokud byl v platně uzavřené smlouvě sjednán den, kdy měly začít dodávky komodity, je společnost povinna v tento den začít dodávat. Pokud je začátek dodávek bez právně relevantního důvodu odsunut a spotřebiteli je tím způsobena škoda (náklady v režimu DPI pravděpodobně převyšují náklady ve standardním, smluvním režimu), má spotřebitel nárok náhradu škody požadovat. Z obsahu stížnosti přitom plyne, že zde žádný právně relevantní důvod nebyl a šlo jen o chybu na straně společnosti. Odpovědnost za nedostatečně pečlivé jednání, resp. za jeho následky, nelze přesunout z viníka na spotřebitele.
Nebude-li nárok na náhradu způsobené škody společností akceptován, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz).
K přístupu společnosti:
Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:
- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.