Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
včera mi přišel potvrzovací mail k objednávce č.2111347709, která měla být uskutečněna na mé jméno. Já sama jsem si však u vaši společnosti nic neobjednávala, proto žádám o její zrušení. Nic od vás nepřevezmu. Zároveň požaduji písemné potvrzení, že nejsem nic dlužná vaší společnosti a vymazání mých osobních údajů z vaší databáze. Celou situaci hodnotím jako zneužití mých osobních údajů.
Žádost v podobném znění byla zaslána též na mail info@naturamed.cz.
Děkuji
Smutná
330 VitaSolaris - ročná zásoba
Zrušení objednávky a vymazání mých osobních údajů z databází společnosti. Zároveň požadují písemné potvrzení, že společnosti nejsem nic dlužná a můj požadavek byl uskutečněn.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Vážená paní Smutná, Děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela dne 15.11.2021 objednávku ročního balení produktu Vitamín D3 VitaSolaris, zaslanou prostřednictvím našich webových stránek. Na základě této objednávky jsme produkt zaslali na Vaši adresu - byla vyplněna s Vašimi kontaktními údaji. Uvádíte, že jste si produkt neobjednala. V našich obchodních podmínkách je jasně uvedeno, že objednávku může učinit osoba výhradně sama za sebe, tj. vlastním jménem. Zde se tedy jednalo o porušení stanovených obchodních podmínek a zneužití Vašich osobních údajů. Bohužel, není v našich silách takto podvodnou objednávku zamítnout hned při odeslání. Na základě Vašeho prohlášení jsme pohledávku ve výši 49,- Kč stornovali, zákaznický účet zablokovali a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu. Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den. S pozdravem NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.