Společnost


Lukáš Paufošima

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#53798Vrácené zboží, čekám stále na vrácení peněz.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 21 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2021, před 3 lety

Andrea Padevitova

Znění stížnosti

Dne 22.10.2021 jsem vyzvedla objednané zboží z e-shopu. (Baterie do notebooku). Zboží nefungovalo, proto jsem jej do 14dnů vrátila bez udání důvodu na požadovanou adresu. Zboží jsem odeslala 29.10.2021. Tuto skutečnost jsem ve stejný den písemně (e-mail) oznámila i prodejci:

,,Dobrý den pane Paufošimo,

dnes jsem odeslala zboží zpět do Vaší firmy.
Zboží je zabaleno v originálním balení, vč. návodu a faktury, která byla
v balení přiložena.

Na faktuře je poznámka: ,,Vrácení zboží". (Do 14 dnů bez udání důvodu).



Žádám o vrácení peněz na účet: xxxxxxxx

Děkuji.

(pozn. v původním emailu je napsáno číslo účtu).


-------------------------------------------------------------------------
Nikdo semnou nekomunikoval, proto jsem prodejci napsala 4.11.2021:

,,Dobrý den pane Paufušimo,již 1.11. 2021 vám byla zásilka doručována. Stejně tak 2.11.2021. Nyní je uležena na poště a nikdo z vaší společnosti ji zatím nevyzvedl, což mohu považovat za úmyslné zdržování z vaší strany."

Odpověď ze strany prodejce, 4.11.2021:

,,Dobrý den,jsme každý den v kanceláři od 9-11 a 12-16 hodin v tuto dobu nás tu Česká pošta zastihne. Opravdu nám nikdo žádnou zásilku nedoručoval a včera jsme našli listky ve schránce. Dnes nebo zítra se budeme zastavovat na pošte pro vyzvednutí zásilek."

Opět nikdo nekomunikoval. Proto jsem 8.11.2021 napsala:

,,Dobrý den pane Paufošimo, vyzvedli jste mou zásilku, jak jste psal 4.11.? Ze závěru dnešního dne, na základě trakování zásilky České Pošty, je zásilka stále zaznamenána jako nevyzvednutá".

Odpověď prodejce z 9.11.2021:

,,Dobrý den, ano minulý týden jsme byly na pobočce České pošty a všechny zásilky které byly uložené na moje jméno nebo eshop adaptery-baterie.cz nám pobočka české pošty vydala."

Opět žádná komunikace. 12.11.2021 jsem napsala:

,,Vážený pane Paufošimo,
do dnešního dne jsem neobdržela své peníze za zboží, které Vám bylo odesláno již 29.10.2021. Odstoupila jsem od smlouvy 29.10.2021, kdy jsem vám zboží odeslala/ vrátila, ve lhůtě 14 dnů. Dneškem končí lhůta vám, pro vrácení peněz za dané zboží, včetně poštovného za odeslání od vás.
Opakuji, žádám o vrácení peněz za zboží na požadovaný účet, včetně poštovného. (Přílohou byl podací lístek).
------------------------------------------------------------------------

Podle informací ČP pro danou zásilku jsem zjistila, že zásilka byla vyzvednuta až 12.11.201

Dodnes (16.11.2021) mi firma peníze nevrátila, ani semnou nekomunikuje.


Produkt

Zboží: Acer Aspire E1-731G Baterie do notebooku 6600 mAh 11.1V (10.8V)


Požadované řešení

Chci vrátit své peníze na požadovaný účet, včetně poštovného, které jsem za převzetí zásilky zaplatila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 10:04, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 13:52, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 14:42, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.