Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím, dnes mi volali s Innogy (aktuální dodavatel elektřiny), že na základě plné moci, kterou jsem podepsal bez většího uvážení mi společnost CVŘ zažádala o změnu dodavatele na Lama energy. Operátor Innogy mi nabídl, že za mě dokážou zrušit změnu dodavatele a zrušit plnou moc podepsanou u CVŘ, má někdo zkušenosti s takovouto situací?
Rád bych zjistil, jestli se zde najde někdo, kdo se s takovouto situací již někdy setkal a jak probíhalo řešení dané situace.
|
Tweet |
Společnost Centrální výběrová řízení a.s. je v tomto případě zprostředkovatelem, to znamená, že má-li platně udělenou plnou moc, může za spotřebitele uzavřít smlouvu na dodávku energií. Tuto plnou moc je možné odvolat. Odvolání zmocnění doporučujeme zaslat primárně doporučeným dopisem přímo společnosti (Lannova 2061/8, Praha, 11000), patrně lze využít i e-mail, který společnost uvádí jako svůj kontaktní. Nejjistější cesta je zvolit obě varianty a zmocnění odvolat "duplicitně".
Pokud jde o smlouvu mezi spotřebitelem a dodavatelem (uzavřenou zprostředkovatelem, který k tomu získal spotřebitelův souhlas mimo obchodní prostory), energetický zákon dává spotřebiteli také bezplatnou možnost úniku. Dle ustanovení § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je spotřebitel oprávněn bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu (a tedy logicky i ještě před zahájením dodávek). Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána držiteli licence (dodavateli). Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi.
Pro úplnost uvádíme, že dozorovou činnost a mimosoudní řešení sporů vykonává Česká obchodní inspekce u zprostředkovatelů a Energetický regulační úřad u držitelů licence u dodavatelů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.