Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 23.10.2019 jsem uhradil v prodejně HECHT v České Lípě částku 34 490 Kč za akumulátorovou čtyřkolku HECHT 56152.Čtyřkolka byla předána 4.11.2019.
29.4.2021 jsem reklamoval všechny čtyři pneumatiky z důvodů prasklin a úniku vzduchu. K tomuto datu bylo na čtyřkolce ujeto 108 km. Reklamace byla zamítnuta a za montáž nových pneumatik jsem musel uhradit 6 722 Kč.
Dne 31.10.2021 jsem v rámci záruční doby reklamoval odstranění těchto závad - nefunkční tachometr, houkačka, směrová světla, osvětlení, prasklá plastová část sedadla v dolní části, uvolněná pravá rukojeť. Současně jsem objednal výměnu oleje v diferenciálu.
Dne 4.11.2021 byla reklamace v záruční době byla v plném rozsahu zamítnuta. Současně byla zaslána nabídka opravy v ceně 2 509 Kč.
Dne 7.11.2021 jsem zaslal nesouhlas se zamítnutím reklamace a zamítnutí zdůvodnil. Současně jsem navrhl kompromisní řešení reklamace-upustil jsem od reklamace sedadla, protože čtyřkolku lze používat i s touto závadou. Na tento návrh nebyla odpověď.
Dne 15.11.2021 ve 20,28 hod volal telefonicky pracovník HECHT, že dne 16.11.2021 má požadavek na dopravu stroje k zákazníkovi. Dne 16.11.2021 se telefonicky ozval řidič, že má předat neopravenou čtyřkolku. Převzetí neopravené čtyřkolky jsem odmítl.
Akumulátorová čtyřkolka HECHT 56152, červená metalíza, výrobní číslo L97AKUZ02KZ021998
Navrhuji realizovat můj návrh na kompromisní řešení, t.j. odstoupení od reklamace poškozeného sedadla. Tento návrh dávám i přes skutečnost, že čtyřkolka HECHT 56152 je schválena na zátěž 120 Kg, a moje váha nepřesahuje 90 Kg.
Prosím o urychlené vyřízení reklamace v záruční době dle navrhovaného kompromisního návrhu a provedení objednané výměny oleje v diferenciálu.
Jsem invalidní důchodce ve věku 77 let a držitel průkazky osoby zvlášť tělesně postižené ZTP. Nemůžu chodit a čtyřkolku nutně potřebuji.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, Vaše reklamace z Vámi uvedeného data byla vyřízena v zákonné lhůtě. Vzhledem k tomu, že nabídka placené opravy nebyla odsouhlasena, tak je Váš neopravený stroj připraven k odeslání na Vámi uvedenou adresu. V případě, že chcete výrobek reklamovat nebo máte zájem o placenou opravu, tak jej můžete podat do servisu na naší pobočce HECHT - specialista na zahradu. Kontakty a další informace jsou uvedeny na našich internetových stránkách. S pozdravem, Zákaznický servis, HECHT MOTORS s.r.o.
Dne 18.11.2021 jsem zaslal na firmu HECHT žádost o nové odborné posouzení závad reklamovaných v záruční době :
Dobrý den,
dne 7.11.2021 jsem odpověděl na zamítnutí reklamace a nabídku placené opravy. Současně jsem navrhl vstřícné kompromisní řešení reklamace. Odstoupil jsem od záruční reklamace sedadla, které má prasklinu ve spodní plastové části. Čtyřkolku můžu používat i s touto závadou. V této souvislosti uvádím, že čtyřkolka HECHT 56152 je schválena na zatížení 120 Kg a moje váha nepřesahuje 90 kg. Je tedy zřejmé, že příčinou závady není uživatel stroje, ale nekvalitní matriál sedadla.
Na tento kompromisní návrh řešení reklamace jsem nedostal odpověď a dne 16.11.2021 jsem byl vyzván k převzetí neopraveného stroje, které jsem odmítl.
Zdůvodnění zamítnutí záruční opravy „následkem poškození pravé rukojeti ovládání včetně přepínače reverzace došlo k poškození měniče a nefunkčnosti 12 V rozvodu“, není pravdivé a neodpovídá skutečným časovým projevům závad.
K závadě na měniči a nefunkčnosti 12 V rozvodu došlo v průběhu měsíce září 2021. Protože nemůžu chodit (jsem nositelem průkazu ZTP-osoba zvlášť tělesně postižená a je mě 77 roků) používal jsem stroj k dopravě na soukromém pozemku. Následně se začala postupně a stále častěji začala projevovat závada na přepínači reverzace-nešlo zařadit zpětný chod.
K uvolnění pravé plastové rukojeti došlo dne 1.11.2021 při čištění stroje před dopravou na opravu stroje. Pravdivost výše uvedeného postupného projevu závad může potvrdit řada svědků !
Uvolněná plastová pravá rukojeť v žádném případě nebyla příčinou poškození měniče a nefunkčnosti 12 V rozvodu. Závadu na měniči a plastové pravé rukojeti nelze hodnotit ani jako opotřebení způsobené obvyklým používáním.
Na základě výše uvedených důvodů, a v souladu se vstřícným kompromisním návrhem na řešení reklamace, žádám o nové, odborné, vyhodnocení reklamovaných závad a očekávám novou nabídku na opravu čtyřkolky HECHT 56152.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou :
Dne 6.6.2020 jsem zaslal e-mailem žádost o zaslání popisu funkce LED tachometru, která není součástí návodu k použití stroje. Znalost indikovaných údajů je důležitá pro údržbu a životnost použitého akumulátoru. Na tuto žádost k dnešnímu dni nebylo odpovězeno.
22.11.2021 vedoucí servisního oddělení firmy HECHT zaslal tuto odpověď :
Dobrý den,
po kontrole cenové nabídky 138/21-000520/ZAK a vašeho vysvětlení vzniklé závady je tedy možno z cenové nabídky odstranit měnič a na Váš návrh sedadlo.
V cenové nabídce by zůstalo:
Pravá rukojeť
Převodový olej
Režie
Práce.
Pokud budete souhlasit bude Vám zaslána nová cenová nabídka na opravu stroje.
22.11.2021 jsem zaslal tento souhlas s novou cenovou nabídkou
Dobrý den,
se zasláním nové cenové nabídky souhlasím.
K mé spokojenosti k řešení reklamace v záruční době by patřila i výměna pravé rukojeti, jejíž uvolnění jsem nezavinil. Souhlas s cenovou nabídkou dávám v tísni, protože nejsem pohyblivý a čtyřkolku nutně potřebuji.
22.11.2021jsem obdržel novou cenou nabídku na opravu akumulátorové čtyřkolky HECHT 56152.
Dobrý den,
dovoluji si Vám zaslat dle dohody novou cenovou nabídku na opravu Vašeho stroje.
Prosím zda souhlasíte odpovězte na tento email.
22.11.2021 jsem k nové cenové nabídce zaslal tento dotaz:
Dobrý den,
prosím o podání informace, jestli, jestli výměna pravé plastové rukojeti odstraní závadu zpětného chodu.
23.11.2021 jsem na dotaz obdržel tuto odpověď :
Dobrý den,
Pravděpodobně ano.
23.11.2021 jsem zaslal tento souhlas s novou cenovou nabídkou :
Dobrý den,
v případě, že výměna pravé plastové rukojeti odstraní závadu zpětného chodu, tak se zaslanou cenovou nabídkou souhlasím.
24.11.2021 jsem od vedoucího servisního oddělení firmy HECHT obdržel tuto informaci:
Dobrý den,
Dnešního dne byla provedena oprava stroje dle Vámi schválené cenové nabídce. Stroj bude na Vaši adresu dopraven dopravou HECHT, která Vás bude kontaktovat.
Stav k 30.11.2021:
Do dnešního dne nebyla opravená akumulátorová čtyřkolka HECHT dopravena k zákazníkovi !!!
Když jsem nesouhlasil se zamítnutím reklamace, tak byla neopravená čtyřkolka dopravena k zákazníkovi během 15 hodin.
Na žádost o zaslání popisu funkce LED tachometru, která není součástí návodu k použití stroje nebylo odpovězeno.
Děkuji redakci dTestu, protože jsem přesvědčen, že zveřejnění stížnosti na neuznanou reklamaci v záruční době přispělo k částečnému uznání reklamace firmou HECHT MOTORS s.r.o. (závada zařazení zpětného chodu nebyla uznána a její odstranění musím uhradit).
Přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby měl možnost uvést, zda v uplynulé době došlo k dodání zboží ke spotřebiteli. Spotřebitel má rovněž možnost stížnost v takovém případě uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Stroj byl po opravě dopraven a předán spotřebiteli dne 1.12.2021.
První žádost o záruční opravu byla uplatněna dne 31.10.2021.
Závady vznikly při používání výrobku v záruční době.
V rámci záruční opravy byl po průtazích a opakované reklamaci vyměněn pouze vadný měnič napětí.
Pravá rukojeť s vadným přepínačem zpětného chodu nebyla uznána jako záruční oprava a tento náklad jsem musel uhradit.
Od reklamace prasklé spodní části sedadla jsem v rámci vstřícného návrhu na řešení reklamace ustoupil.
Postup firmy HECHT MOTORS s.r.o. je v rozporu :
a) Na tento výrobek je poskytována zákonná záruka, zákonná odpovědnost z vad v délce 24
měsíců od převzetí.
b) S prohlášením : „ Není možné jen nabízet a prodávat, a proto klademe velký důraz na férový přístup k zákazníkovi“.
Stížnost uzavírám, ale po zkušenostech se zákaznickým servisem firmy HECHT MOTORS s.r.o. již nebudu jejím zákazníkem.