Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:128
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53807Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 14 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2021, před 3 lety

Martin Hanzlíček

Znění stížnosti

Po týdnu používání sedím na dřevěné výztuži. Považujete to za normální??? Sedačka nestála 2.ooo,-
ale víc jak 10.ooo,-. Čekala bych, že vydrží déle jak týden, nebo toto je u Vás standartní doba použitelnosti?
Předešlé sedačky vydržely několik let a ani po té době se takhle neproseděly. Já vážím 69 kg, to je moc??? Tak pro koho to tedy je?
Do mateřské školky? Nebo se mám smířit s tím, že firma Lutz prodává jen šmejdy na okrasu, ale né na používání?
S vašim vyjádřením nesouhlasím. Žádám Vás tímto o posouzení Vaším technikem na místě a ne z poza stolu. V opačném případě jsem rozhodnutý nechat sedačku a materiály na ní použité posoudit znalcem, a veškeré náklady pak vymáhat na Vás. Nenechám se odbít slovy ,,sedejte na různých místech".


Produkt

Výrobek č. BCPLLW


Požadované řešení

Požaduji opravit sedačku, pokud je to možné. Pokud to možné není, vrátit peníze, či nabídnout výběr jiné sedačky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 07:58, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 11:56, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 15:56, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.