Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem u spolecnosti v jedne objednavce tri kusy zbozi, ktere mely dojit v jedne zasilce. UBUY to poslala ve trech zasilkach, takze bylo treba platit 3x clo a poplatky, coz je 650 kc za 1 zasilku. Prvni zasilka byla avizovana jako kompletni, takze byly procleny vsechny tri kusy, dalsi zasilky bylo treba proclit znovu. NAkonec byla finalni cena asi 4x nasobna a vubec se nevyplatila. Varuji pred touto hnusnou praktikou.
Dodat vsechno najednou, jak bylo objednano nebo pri neschpnosti dodani vratit penize za nedodane.
|
Tweet |
Při objednávkách ze zemí mimo EU je nutné počítat s tím, že zboží bude muset projít celním řízením.
Pro správné posouzení je velmi důležité, v jaké měně spotřebitel platil, v jakém jazyce byl e-shop, z něhož si zboží objednával, a zda je mezi nabízenými možnostmi dodání i možnost dodat zboží do ČR. Pokud by šlo o e-shop, který umožňoval platby v CZK, zároveň byl v českém jazyce a umožňoval "bez dalšího" dodání do ČR, velmi pravděpodobně se na celý případ uplatní české právo [čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení Řím I.]
V tomto případě se jedná o zahraniční subjekt, nicméně se zaměřuje na české spotřebitele - má českou jazykovou mutaci serveru, ceny uvádí také v korunách a dodává do ČR. Z tohoto důvodu je pro danou věc klíčové české právo.
Dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku je povinností prodávajícího dodat zboží spotřebiteli na místo, které si mezi sebou sjednají. Tzn. je-li jako místo předání sjednáno bydliště spotřebitele, musí tam prodejce zboží dodat. Dále je prodejce povinen spotřebitele informovat o ceně zboží včetně všech daní a poplatků. Spotřebitel není povinen platit takové poplatky (byť jde o celní poplatek), na které ho prodejce jasně a dopředu neupozornil.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.