Společnost


date4friend AG

Počet nahlášených stížností:187
Z toho za letošní rok:78
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53828Zrušěný učet, stálé upomínky a dopisy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 hodin 55 minut

Detail stížnosti

Publikováno
17.11.2021, před 3 lety

Lukáš Spáčil

Znění stížnosti

V červenci jsem si založil účet na webu sexaferky.cz patřící pod společnost date4friend. Po založení účtu a zaplacení prvního VIP členství jsem účet smazal s tím že jsem někomu naletěl. Jelikož jsem účet zakládal z druhého mailu netušil jsem vůbec že mi stále chodí upomínky na jejich platby 592,- Před nedávnem mi přišel dopis z Mnichova od právníků který mě vyzívá k zaplacení častky 1544.- ( 60,12 euro ). Účet na stánkáchu fungoval asi hodinu než jsem jej smazal, nic méně jsem se rozhodl tuto částku zaplatit plus jsem kartou zaplatil něco přes 2000.- které tam byly uvedeny jako dlužná částka. Ale v mailové schránce jsem našel další 3 maily od další agentury které mě vyzívají k zaplacení dalších částek konrétně 60,08E, 80,64E a ještě jednou 60,08 E . Prosím poraďte mi další postup zda tyto další 3 platby platit když jsem webu sexaferky.cz dlužnou částku již zaplatil a uživatelský učet byl po hodině od jeho založení smazán. na mail support@mycustomercare.ch jsem napsal žádost o zrušení členství a odpovědí mi bylo toto: Obdrželi jsme tvou žádost o odstoupení. Tvůj požadavek na odstoupení od smlouvy však nemůžeme kladně vyřídit, neboť je v rozporu s našimi smluvními podmínkami, se kterými jsi aktivně souhlasil.

Jak je uvedeno v našich smluvních podmínkách:

Zákazník odesláním objednávky jím vybraného digitálního obsahu uděluje provozovateli internetové stránky svůj výslovný souhlas s dodáním digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Zákazník bere na vědomí, že po využívání jím objednaného digitálního obsahu prostřednictvím internetového obchodu zákazníkovi zaniká právo odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu.

Svého práva odstoupit od smlouvy jsi se zřekl potvrzením tohoto textu: „ano, přeji si okamžitě odemknout všechny VIP výhody“ v posledním kroku ihned po zaplacení VIP členství.

Tvou výpověď jsme přijali a zpracovali. Tím tvé členství vyprší dne 2021-12-24.

Jak bylo dohodnuto v našich smluvních podmínkách, tvé členství je vypovězeno, pokud nám svou výpověď zašleš nejpozději 14 dní před datem jeho automatického prodloužení. Pokud své členství nevypovíš během této lhůty, tvé členství se automaticky prodlouží o další zúčtovací období.


Nejsem z toho vůbec moudrý zda tímto bude moje čleství ke 24.12.2021 zrušeno nebo ne. Tímto Vás moc prosím o radu


Požadované řešení

Poradit zda na výzvy reagovat a platit je nebo ne, a zda-li mám své VIP čleství na zakladě toho mailu k tomuto datu považovat za zrušené, eventuelně kam se obrátit


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 09:24, před 3 lety

K vymáhání dlužné částky:
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy zmíněné společnosti, které chtějí zaplatit dlužné částky. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Z popisu spotřebitele si však nejsme jistí, zda se nejedná o částky za období, na které se smluvně zavázal. Doporučujeme tedy kontaktovat jak původní společnosti, tak ty, kterým byl dluh postoupen, aby zjistil, zda je k vymáhání právní důvod, či nikoliv.

K odstoupení od smlouvy a výpovědi:
Odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem je obecně možné ve 14denní lhůtě, nicméně existují výjimky, při kterých odstoupení není možné. Tyto výjimky jsou uvedeny v § 1837 občanského zákoníku, přičemž zde pod písm. l) je uveden právě zmíněný digitální obsah. Spotřebitel musí být na tuto skutečnost upozorněn, což sám uvedl. Od této smlouvy (jestliže byla naplněna informační povinnost) tak odstoupit nelze.

Jak ale uvádí sama společnost, vždy je možné takovou smlouvu vypovědět. Výpověď bývá zpravidla podmíněna tzv. výpovědní dobou, kdy poskytovatel pokračuje v poskytování služby a spotřebitel za ni musí platit. V některých případech je výpověď podmíněna i smluvní pokutou.

Dle obchodních podmínek společnosti je výpověď smlouvy účinná pouze tehdy, je-li zasláno výslovné písemné prohlášení (e-mailem support@mycustomercare.ch nebo poštou). Spotřebitel je ve výpovědi povinen uvést své celé jméno, využitou seznamovací stránku, svou e-mailovou adresu použitou k registraci a své uživatelské jméno.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Tím, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.