Společnost


NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Počet nahlášených stížností:389
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 137 stížnostech.

#53829Vymáhaní platby za nedodaný produkt

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.11.2021, před 3 lety

Janka Kuňáková

Znění stížnosti

Produkt nebyl dodán, na co jsem spol. NaturaMed upozornila jak písemně tak telefonicky. Přesto vymáháte poplatek za dodání, dokonce navýšen o 144%.
A rovnou předžalobní upomínkou. Žádné jiné upomínky jsem předtím neobdržela.


Produkt

žádný produkt jsem neodržela


Požadované řešení

storno požadavku vymáhaného poplatku a taky storno svých osobních údajů ve Vaší databázi


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 11:05, před 3 lety

V souladu s § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele musí prodávající spotřebitele informovat o ceně zboží nebo služby. Jestliže prodávající neinformoval o tom, že je dodání zpoplatněno, nemůže požadovat zaplacení další částky.

Z popisu spotřebitele není zcela jasné, zda již nějakou částku zaplatil, či nikoliv. Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Jestliže ale kupní cenu nezaplatil a zároveň mu nebylo dodáno jedná se o vymáhání bez právního důvodu a případné zaplacení částky by se stalo bezdůvodným obohacením.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky má spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Co se týká bezdůvodného obohacení - kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pro spotřebitele by bylo tedy vhodné odstoupit od smlouvy, což lze učinit jak z důvodu nedodání, tak obecně při distančních smlouvách do 14 dnů od převzetí, ale s použitím logického a eurokonformního výkladu lze dojít i k tomu, že je odstoupení možné již před převzetím zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.11.2021 15:04, před 3 lety

Vážená paní Kuňáková,
dovolte mi Vás informovat, že na základě Vašeho prohlášení o neobdržení zásilky byla související pohledávka stornována. K dnešnímu dni tedy neevidujeme žádnou pohledávku k úhradě. Zaslané prohlášení může být použitu ve věci reklamace u přepravce. Omlouváme se za způsobené potíže. Dovolte mi Vás také informovat, že zákaznický účet byl zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.

Hezký den.

S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.12.2021 14:13, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.12.2021 11:59, před 3 lety


Janka Kuňáková

Hodnocení: