Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Koupila jsem vstupenky na koncert aerosmith v O2 aréně Praha konaný 4.7.2022.Lístky jsem bohužel koupila přes viagogo, celý nákup jsem viděla v českých korunách až na konci při platbě to skočilo na polské zlote, takže mi byla naúčtována ještě konverze měny. Z viagogo jsem po platbě dostala info že mi lístky dorazí 3 dny před koncertem tj. 1.7.2022 jelikož pořadatelé nepouští vstupenky předem.Zaslala jsem do viagogo XX mailu, že žádám o zaslání vstupenek do mailu od prodávajícího, jelikož musí mít lístky u sebe, protože tento koncert byl přeložen kvůli covidu z července 2021 takže není možné,aby pořadatelé ještě nepustili vstupenky. Na oficiálních stránkách O2 arény je i napsáno ať si fanoušci nechají lístky že budou platit pro nový termín. Ráda bych si vstupenky ověřila předem než je dostat 3 dny před akcí a nejspíše falešné. Z viagogo chodí pouze prekopirovane odpovědi stále do kola.
Objednávka č. 25821705 z 14.11., 2x vstupenka na koncert aerosmith v O2 aréně Praha dne 4.7.2022
Požaduji zaslání vstupenek do mailu abych mohla zaslat na oficiálního distributora vstupenek a ověřit jejich pravost. Pokud budou falešné/duplicitni/vystaveny na jméno, budu vyžadovat vrácení peněz od viagogo
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud. Vzhledem k tomu, že se jedná o zprostředkovatele, nemusí nutně uvádět konečnou cenu - poplatek za konverzi měny tedy není nezákonný.
S ohledem na výše uvedené skutečnosti (subjekt je zprostředkovatel, nikoliv prodávající) je možné, že skutečně nejsou vstupenky k dispozici a budou vydány až 3 dny před konáním koncertu. Zároveň si myslíme, že společnost zakoupila lístky na "novou" akci, nikoliv na "minulou", tudíž není argument o již konané akci relevantní. Také se domníváme, že dostupnost vstupenek 3 dny předem není nepřiměřeným ujednáním a je zcela v pořádku.
Jestliže se spotřebitel bojí falešných lístků kvůli reputaci společnosti, bylo by vhodné zvážit pro příště jiné možnosti nákupu. Pro uklidnění spotřebitele uvádíme, že se společnost (jako zprostředkovatel obchodu) ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky platné, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.