Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si parfém dle nabídky a přišla jiná vůně v průhledném rozprašovaci , klamavá reklama chci reklamovat
Vrácení produktu a následně peněz
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, může jej spotřebitel reklamovat. Vzhledem k tomu, že se domníváme, že zboží není poškozené, může spotřebitel uplatnit i právo na odstoupení ve 14denní lhůtě od převzetí zboží. Pokud by poškozené bylo, považujeme za vhodnější reklamaci, neboť u ní by prodávající musel prokázat, že zboží poškodil zákazník, zatímco u odstoupení od smlouvy by musel zákazník prokazovat, že zboží nepoškodil.
Přestože to spotřebitelka přímo nezmiňuje, domníváme se z naší praxe, že by se mohlo jednat o padělek parfému.
Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele.
Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.