Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#53839Reklamace telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 18 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.11.2021, před 3 lety

Marie Radová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dnes jsem poslala přítele reklamovat telefon, u kterého jsem připlácela za pojištění proti náhodnému poškození.
Přítel se vrátil s tím, že telefon musím reklamovat sama, což plně chápu. Zároveň mu však na pobočce bylo sděleno, že ho nemohu reklamovat na Mall Shop/Mega Shop, jak klamavě uvádíte na svých internetových stránkách, nýbrž že telefon musím reklamovat telefonicky. Pokud bych ale reklamovala svůj telefon a neměla přístup k jinému, jak je to možné? Musím si koupit další? A nejlépe od Mall.cz? Nejvíce mne ale překvapila paní na infolince při sdělení následného postupu, že prý musím telefon na své náklady zaslat na Váš servisní servis.
Telefon na reklamaci zašlu, ale žádám uhrazení nákladů na poštovné a balné a kompenzaci za klamání zákazníka; v opačném případě postup obchodu nebudu toletovat a obrátím se na českou obchodní inspekci.

Děkuji za vyřízení a přeji lepší večer, než jaký jsem měla já den díky vaší společnosti

S pozdravem


Marie Radová


Produkt

Č. faktury: 5058857658


Požadované řešení

Žádám uhrazení nákladů na poštovné a balné a kompenzaci za klamání zákazníka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2021 09:24, před 3 lety

Na úvod chceme spotřebitele upozornit, že nejsme obchodníkem, ale pouze zprostředkovatelem komunikace pro vyřešení sporů mezi spotřebitelem a podnikatelem. Společnost bude o stížnosti informována, tato platforma je ale založena na dobrovolnosti, tudíž na stížnost nemusí reagovat.

U reklamace je zpravidla jedno, kdo ji uplatňuje, jestliže může prokázat, že zboží koupil u daného prodejce (účtenka, případně např. výpis z karty). V uvedeném případě je ale uzavřena smlouva na nadstandartní pojištění, přičemž se podle popisu jedná o smluvní záruku, která může být podmíněna reklamací osoby, která smlouvu uzavřela.

Co se týká samotného postupu reklamace, prodávající je povinen přijmout zboží na jakékoliv provozovně, což mu ukládá § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele a případné nepřijetí je správním přestupkem podle § 24 stejného zákona. Z popisu spotřebitele se domníváme, že požadování uplatnění reklamace telefonicky není zcela v souladu se zákonem.

K poštovnému a balnému dodáváme, že je obecně povinností spotřebitele zboží dodat k reklamaci na vlastní náklady (např. dodat právě na zmíněnou pobočku), nicméně v případě uznání reklamace má spotřebitel právo požadovat náklady účelně vyložené k uplatnění reklamace. Za takové náklady se ale považuje pouze nejlevnější dostupné doručení, nelze tak požadovat nepřiměřeně vysoké částky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 16:29, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 10:51, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.