Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Objednávka 123 229 ***/ 448 879 ***cca za 12000 CZK
mel to byt darek k narozeinam, ktery se mel predavat 16. listopadu v 18 hodin
1/ v noci ze 14. na 15. listopadu objednano, zaplaceno. Termin doruceni: 16. listopadu 8-17h
2/ 16. listopadu - nic - volam linku Alza, operatorka potvrzuje nejakou chybu v systemu. Vyjadruji frustraci. Operatorka informuje termin doruceni 19. listopadu, mozna by to pry slo 18. listopadu
3/ 18. listopad - prijizdi PPL - kuryr mi tvrdi, ze nebylo zaplaceno. Opet volam linku - pry nejaka chyba, jsou tam dve objednavky v systemu, navrhuje mi, pokud jsem neobjednaval at neprebiram. Ok uz nasrany tedy zasilku neprebiram, pry tedy ta druha snad dorazi zitra 19. listopadu
4/ 19. listopadu - vola customer support junior - dozvidam se ze dnes tedy asi taky nic. Email od customer supportu se slevou 99 CZK na dopravu
5/ neuveritelne :( pardon za ironii, ale bojim se ze ta zasilka neprijde ani do vanoc.
jako ve skole
1 - Reditel Alzy mi zbozi osobne doda jeste dnes s 50% slevou a omluvi se. :)
2 - zbozi mi dnes doda kuryr, Alza mi da slevovy kupon na 25% z ceny objednavky
3 - zbozi prijde dnes, 10% kupon
4 - zbozi prijde dnes
5 - zbozi neprijde dnes
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že prodávající nevěděl a vědět nemohl, že se jedná o dárek, který se má předávat 16. 11., nejedná se podle našeho názoru o "fixní závazek" upravený v § 1980 občanského zákoníku. Podmínky dodání tak budou stejné jako u běžných závazků.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud by spotřebitel ztratil zájem o dodání zboží, má možnost od smlouvy odstoupit již před převzetím zboží, domníváme se ale, že spotřebitel zájem o převzetí má, přestože není plněno včas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Tato situace byla již se zákazníkem řešena ze strany našeho oddělení péče o zákazníky. V tomto případě bohužel došlo ke zpožděné expedici objednávky, která ovlivnila rovněž předpokládaný termín doručení. Přeplánování proběhlo s předpokladem ke dni 22.11. 2021 v 18:00 hodin. V tomto případě došlo k vykompenzovaní zákazníkovi platby za dopravu ve výši 99Kč a poté k nabídnutí další kompenzace ve výši 400Kč. K této částce jsme již od zákazníka neobdrželi odvověď. Zákazníkovi se za prodlení omlouváme. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
UPDATE:
18.11. email od ALZA, vážený zákazníu přestože děláme maximum, zjistili jsme zpoždění, budeme vás kontaktovat, blabla. Posílám stížnost CCT15615187 na stížnosti Alza
19.11. odpověď na stížnost, vážený blabla, případ jsem si převzal, velice mě mrzí vaše situace, dnes je zboží expedováno a předáno přepravci, předpokládáme doručení v nebližsí době, velice nás mrzí... bla bla, a jelikož si vážíme bla bla, tady 99 CZK dárkový šek, protože nám záleží bla bla. (neuvěřitelné, v negativním slova smyslu - nejen že nedodrží slíbenou dopravu, která stojí 99 CZK, služba tedy vůbec neproběhla, ještě to v emailu prezentuje jako dárkový šek a tvrdí, jak jim na zákazníkovi záleží)
19.11. 15:04 email od ALZA: vážený bla bla, bohužel jste asi neměl(a) čas si zboží vyzvednout v daném termínu. :( Proto byla Vaše objednávka stornována. V případě, že máte o zboží stále zájem, budeme rádi pokud si objednávku vytvoříte znovu. :) LOL, ještě, že jsem byl doma sám, protože v tu chvíli bych vraždil.
19.11. 17:31 email od ALZA: Vaši objednávku 448879748 jsme předali smluvnímu přepravci LogFlex, předpokládané datum dodání je nejpozději 22.11.2021 mezi 8:00 a 18:00. Uhrazeno, při převzetí nebudete již nic platit.
19.11. 19:04 email od ALZA: vážený bla bla, zpětná vazba je důležitá, kolega tady není bla bla, kontrolovala jsem bla bla a zjistila zpoždění expedice z naší strany. Budou doručovat až v pondělí 22.11., naprosto rozumím vašemu rozhořčení bla bla, není možné urychlit bla bla, je možné ALZA express, to by přišlo v neděli, jestli máte zájem, postarám se bla bla, pokud si však přejete čekat na objednávku do pondělí, nemohu vám pomoci, jako omluvu dárkový šek bla bla 400 CZK
20.11. 9:19 email od ALZA: Dobrý den, kontaktujeme Vás v rámci zpracování Vaší objednávky, kdy bychom rádi potvrdili, že původní objednávka pod č. 448879748 je stále aktivní a v tuto chvíli je u dopravce. Dopravce Vás bude ohledně přesného termínu doručení kontaktovat napřímo.
22.11. Ano dnes je ten slavný den, kdy mám převzít vytouženou objednávku - dárek, který jsme měli předávat 6 dnů nazpět. Už se nemůžu dočkat.
22.11. 8:14 SMS od dopravce LOGFLEX, vaší zásilku OA1950226 budeme doručovat dnes 11:00 - 14:00. Nádhera, co víc si přát, že.
22.11. 14:00 doteď nic, bohužel jsem pracovně vytížen, než abych to řešil
22.11. večer po práci volám na dispečink dopravce - Dispečer: no, to nevim, to bude mít pan Vomáčka ještě v autě, rychle mu zavoejte, třeba vám to doručí... LOL, ok, volám Vomáčku. Pan Vomáčka: "...no, to ne, já měl dneska mít dvě kola, ale to druhý asi nějak nezvládám.." Já na to, ale měli jste mi to doručit dnes mezi 11.-14. hodinou, jak jste avizovali SMS... Vomáčka: "..no, to jsem neposílal já, to asi dispečink to zvoral..." LOL už vážně nevím, říkal, jsem si že to nemá cenu, ale když už jsem s tím ztratil takový tuny času a nervů, tak ještě zavolám znovu na ten dispečink... "Haló tady dispečink..." říkám mu, že pan Vomáčka tvrdí, že to asi zvoral dispečink. "Cože?! No to není možný a z jakýho čísla že vám přišla ta SMSka?.. Chvilku mu to ještě vysvětluju... On: " no tak mi vydržte chvilku na telefonu, já zavolám ještě pana Vomáčku.. Haló, pane Vomáčka, vy máte ještě tu zásilku pana Bednáře v autě? ...Jo tákhle, ahá, rozumim, takže dneska né, hm hm, rozumim... Tak pane Bednář, moc se omlouváme, pan Vomáčka toho měl dneska nějak hodně bla bla, zítra bla bla.. OK, říkám, ale já jsem zítra pracovně vytížen a pozítří odlétám mimo ČR. Budu doma do 12:00 pak musím na moment do práce. On: "OK, tak moc se omlouváme, takže určitě zítra do 12:00 u vás, spolehněte se." Ještě jsem čekal, jestli mě ujistí, že to panu Vomáčkovi přilepí na kapotu s vykřičníkem, ale nestalo se.
22.11. 21:00 píšu tohle summary pro případ, že by se zítra stalo něco neočekávaného a já se na delší čas odmlčel - například:
a) že doručí zásilku jak slíbili a mě samou radostí trefí šlak
b) že doručí zásilku a budou jí chtít zaplatit - v takovém případě pan Vomáčka, leč jinak celkem nevinný a jistě vzorný otec od rodiny na místě zemře strašlivou a bolestivou smrtí a já půjdu doufám do vězení
c) zásilka se nedoručí - zřejmě nejpravděpodobnější varianta - bohužel pro mě to znamená přepadnout vedení společnosti ALZA, zajmout největšího zeleného ufona, který se vyrábí a narvat ho panu řediteli do zadku, v přímém přenosu TV Nova, !!! SLEVY na VŠECHNO !!!
dle reakce spolecnosti (výše), to vypadá, že jsem zřejmě dostal nějakých 99 CZK nebo 400 CZK - není tomu tak, na účet mi nic nepřišlo. Částka 99 CZK, kterou jsem platil za službu, která neproběhla - ty nevím kde jsou, rozhodně né na mém účtu.
Děkujeme za shrnutí.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost stručně sdělit, zda došlo k opožděnému doručení zboží a zda společnost Alza.cz a.s. dodržela jí slíbené závazky (odpuštění přepravného a dárkový poukaz).
Děkujeme stranám za součinnost.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.