Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
v rámci letošní vánoční akce O2 za každou zakoupenou věrnostní službu klientům nabízí na vybrané produkty slevu 1000Kč. Jedním z takovýchto produktů jsou O2 Pods - sluchátka-špunty do uší.
Z běžné prodejní ceny 1.299Kč pak po věrnostní slevě stojí 299Kč.
Co je ale na tom zarážející je fakt, že O2 sluchátka O2 prodává bez záruky, ale klient si za dalších 99Kč může připlatit za službu jejich výměny po dobu 1 roku, pokud se porouchají.
Koupím-li si sluchátka bez dodatečných 99Kč, pak si myslím, že dochází k porušování zákona, který stanoví, že na každý výrobek bez závad (na nichž by se obě strany shodly) se vždy vztahuje záruka 24 měsíců. O2 mě výrobek prodalo jako výrobek bez vady. Dodatečný poplatek substituující záruku by mohlo být chápáno obdobně jako u Alzy, která za určitý poplatek umožní vyměnit vadný výrobek okamžitě, tj. bez otálení. Tuto službu - okamžitou výměnu u O2 lze však chápat jinak. Toto není urychlení reklamace, toto je jen časově na polovinu zkrácená garance s nutným dodatečným 25% cenovým příplatkem.
Je toto jednání O2 správné dle zákona?
Děkuji za odpověď
Ing. Aleš Brzoň
O2 Pods - sluchátka do uší
Zodpovězení dotazu, návrh na vypořádání.
|
Tweet |
Bohužel se nám nepodařilo dohledat podmínky, podle kterých by záruka neměla být poskytována. Vzhledem k tomu, že se jedná o zákonem zaručené právo spotřebitele, není možné spotřebitele tohoto práva zbavit ani výměnou za výraznou slevu.
Protože se nám dané ustanovení nepodařilo dohledat, domníváme se, že šlo o špatnou interpretaci ze strany spotřebitele. Jestliže by tomu tak nebylo, jednalo by se dle našeho názoru o porušení zákona ze strany prodávajícího, neboť by zkrátil spotřebitele na jeho právech.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Hezký den,
služba okamžitá výměna je doplňkovou službou, kterou lze ke sluchátkům využít. Díky tomuto má zákazník po poškození sluchátek k dispozici ihned nové a na nic se nečeká. Ve chvíli, kdy zákazník toto nemá a poškodí se mu sluchátka, posílají se do standardně do reklamace - do servisu, který má na řešení 1 měsíc.
S pozdravem
Monika Morysová
O2 Czech Republic a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.