Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Návod:
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).
Záruční list:
Prodávající má povinnost dodat záruční list, jestliže o něj spotřebitel požádá. K reklamaci nicméně nemusí být potřeba, pokud je reklamace uplatněna ve dvouleté lhůtě, kterou spotřebiteli zaručuje zákon. Zároveň může být záručním listem i doklad o koupi, jestliže obsahuje náležitosti záručního listu. Více o záručním listu lze nalézt zde: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/je-prodejce-povinen-vystavit-mi-k-vyrobku-zarucni-list/2.
Nesplnění těchto povinností jsou porušením závazku, spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění. Vzhledem k tomu, že nemusí jít nutně o podstatné porušení smlouvy, nemusí být možné od smlouvy odstoupit, přesto může spotřebitel požadovat například slevu z kupní ceny apod.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.