Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:377
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#53863Nemožnost vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 29 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2021, před 3 lety

Roman Krajíček

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 18.9.2021 jsem na internetovém obchodě www.mollio.cz zakoupil přechodnou bundu, provedl okamžitou platbu. U produktu je uvedeno Skladem, dále jsou uvedené informace o Záruce, možnosti vrátit zboží do 14 dnů atd. což působilo velmi věrohodně.

Po nějaké době jsem se informoval na dostupnost zboží, kdy dorazí. Dozvěděl jsem se, že zboží je objednané a odesílá se z Číny. Na doručení podle OP mají až 40 dnů. Jelikož bunda měla být na podzim, urgoval jsem kdy dorazí. Informoval jsem obchod, že nechci tak dlouho čekat, dostal jsem odpověď, že tím, že jsem provedl a zaplatit objednávku, nemám nárok dle jejich OP na dostoupení od smlouvy.

Obchodu jsem odepsal, že tedy počkám až zboží dorazí, a budu jej chtít vrátit, na to jsem dostal odpověď, cituji:

Odstoupení od smlouvy po doručení zboží vyřizuje Poskytovatel služby společnost Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd, IČ: 913101163423297705, Caobao Rd 1243-315, PSČ: 200235, Shanghai, CN. Kupující doručí poštou či kurýrem na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na adresu Poskytovatele.

Jelikož jsem nakoupil na CZ e-shopu a platbu provedl na český bankovní účet, nevidím důvod proč bych na své náklady měl zboží kvůli odstoupení od smlouvy zasílat do Shangaje, kdy náklady na dopravu přesáhnou částku, za kterou jsem zboží pořídil.

Vzhledem k faktu, že na Facebooku na stránce Mollio jsou samé negativní zkušenosti, podobné té mojí, obracím se na Vás, aby takové e-shopy, které chtějí klamat zákazníky, třeba tím, že na stránce uvádějí smyšlené věci o bezpečnosti nákupu, okamžitém vrácení peněz neměli možnost dále klamat své zákazníky.

Blíží se období Vánoc, kdy mnoho lidí v nevědomosti nakoupí a budou toho trpce litovat, jelikož například u oblečení z Číny jsou úplně jiné velikosti než kdekoli jinde a vrácení zboží je takřka nemožné.

Děkuji moc.


Produkt

Pánská stylová nepromokavá přechodná bunda Neale


Požadované řešení

Vrácení peněz za zboží - velikost nesedí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2021 12:04, před 3 lety

Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy i před převzetím zboží. Ustanovení v obchodních podmínkách, které spotřebitele zkracuje na jeho právech je neplatné a nepřihlíží se k němu.

Odstoupení od smlouvy také nemůže být podmíněno odesláním zboží do Číny, vzhledem k tomu, že společnost nelze označit za zprostředkovatele jak je uvedeno a odůvodněno výše. Zboží by tak mělo být při odstoupení od smlouvy či reklamaci odesláno na pobočku prodávajícího nebo do sídla prodávajícího (Rybná 716/24, Praha 11000).

Na stejnou adresu lze směřovat odstoupení od smlouvy doporučeným dopisem ještě před převzetím zboží. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 14:50, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2022 14:19, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.