Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dali jsme 28.10. 2021 pracovní notebook LENOVO v prodloužené záruce na reklamaci. Prosil jsem o rychlé vyřízení. Pracovník alzy poslal řízení reklamace k 30. ti dennímu vyřízení. Po týdnu mi přišla zpráva, že pracovník udělal chybu. Špatně zadal objednávku reklamace. Reklamace se zadala znovu na 90-ti denní lhůtu, protože notebook je v prodloužené záruce. Nemáme žádné informace. Nemůžeme čekat 3 měsíce. Do reklamace je zadáno, že prioritně požadujeme vrácení peněz.
Děkuji za pomoc Marek
1S81F500F0CKYD04SEBW. Lenovo IdeaPad 330s-15IKB Platinum Grey
Bližší informace, jak dlouho bude trvat oprava notebooku.
Preferovaně vrácení peněz a koupení jiného zboží.
|
Tweet |
V případě uplatnění práva z vady v zákonné dvouleté lhůtě musí prodávající vyřídit reklamaci do 30 dnů. Z popisu spotřebitele nám nicméně vyplývá, že se již nejedná o zákonnou záruku, ale záruku smluvní. Ta se řídí smluvními podmínkami a záleží tedy na stranách, jaké podmínky si ujednají.
Aktuální podmínky služby "prodloužená záruka" jsou dostupné zde: https://cdn.alza.cz/Foto/Download/Pojistne%20podminky%20CPP/CZ_CZ_Prodlouzena%20zaruka_komplet_.pdf. Vzhledem k tomu, že spotřebitel neuvedl, kdy došlo k zakoupení služby, budeme vycházet z aktuálního znění. V části 2 smluvních podmínek pojištění se v článku 11, bodě 4 (strana 10 dokumentu) uvádí, že likvidátor má ukončit šetření do 3 měsíců. Domníváme se tedy, že 90denní lhůta je v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. V tomto případě se jedná o reklamaci v rámci prodloužené záruky, na kterou se vztahuje lhůta pro vyřízení 90 dnů. Tyto informace jsou rovněž uvedené ve výše uvedených podmínkách. Reklamace zde byla zadána ke dni 28.10.2021 a od tohoto data se tedy počítá již zmíněných 90 dnů. Jakmile bude reklamace vyřízena, budeme spotřebitele kontaktovat. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Děkuji za zprávu. Mohu poprosit o bližší informace přímo ze servisu? Pro představu. Kdybychom věděli, že lhůta je až 90 dní, mohli jsme dát notebook přímo do autorizovaného servisu, kde bych měl přehled v jakém stadiu je oprava.
S pozdravem Marek
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Ze strany autorizovaného servisu budeme informování, jakmile bude reklamace dokončena. V takovýchto případech autorizovaný servis nelze bohužel z naší strany urgovat. Pokud si přejete bližší informace, můžete se na tuto stranu individuálně obrátit, přičemž kontakt naleznete zde: https://www.alza.cz/service.asp. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.