Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#53868Neinformovanost reklamačního řízení. Změna 30- ti denní lhůty na 90- ti denní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2021, před 3 lety

Jakub Marek

Znění stížnosti

Dali jsme 28.10. 2021 pracovní notebook LENOVO v prodloužené záruce na reklamaci. Prosil jsem o rychlé vyřízení. Pracovník alzy poslal řízení reklamace k 30. ti dennímu vyřízení. Po týdnu mi přišla zpráva, že pracovník udělal chybu. Špatně zadal objednávku reklamace. Reklamace se zadala znovu na 90-ti denní lhůtu, protože notebook je v prodloužené záruce. Nemáme žádné informace. Nemůžeme čekat 3 měsíce. Do reklamace je zadáno, že prioritně požadujeme vrácení peněz.

Děkuji za pomoc Marek


Produkt

1S81F500F0CKYD04SEBW. Lenovo IdeaPad 330s-15IKB Platinum Grey


Požadované řešení

Bližší informace, jak dlouho bude trvat oprava notebooku.

Preferovaně vrácení peněz a koupení jiného zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2021 11:43, před 3 lety

V případě uplatnění práva z vady v zákonné dvouleté lhůtě musí prodávající vyřídit reklamaci do 30 dnů. Z popisu spotřebitele nám nicméně vyplývá, že se již nejedná o zákonnou záruku, ale záruku smluvní. Ta se řídí smluvními podmínkami a záleží tedy na stranách, jaké podmínky si ujednají.

Aktuální podmínky služby "prodloužená záruka" jsou dostupné zde: https://cdn.alza.cz/Foto/Download/Pojistne%20podminky%20CPP/CZ_CZ_Prodlouzena%20zaruka_komplet_.pdf. Vzhledem k tomu, že spotřebitel neuvedl, kdy došlo k zakoupení služby, budeme vycházet z aktuálního znění. V části 2 smluvních podmínek pojištění se v článku 11, bodě 4 (strana 10 dokumentu) uvádí, že likvidátor má ukončit šetření do 3 měsíců. Domníváme se tedy, že 90denní lhůta je v souladu se smlouvou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2021 14:51, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. V tomto případě se jedná o reklamaci v rámci prodloužené záruky, na kterou se vztahuje lhůta pro vyřízení 90 dnů. Tyto informace jsou rovněž uvedené ve výše uvedených podmínkách. Reklamace zde byla zadána ke dni 28.10.2021 a od tohoto data se tedy počítá již zmíněných 90 dnů. Jakmile bude reklamace vyřízena, budeme spotřebitele kontaktovat. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.11.2021 15:26, před 3 lety


Jakub Marek

Děkuji za zprávu. Mohu poprosit o bližší informace přímo ze servisu? Pro představu. Kdybychom věděli, že lhůta je až 90 dní, mohli jsme dát notebook přímo do autorizovaného servisu, kde bych měl přehled v jakém stadiu je oprava.

S pozdravem Marek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.11.2021 09:41, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Ze strany autorizovaného servisu budeme informování, jakmile bude reklamace dokončena. V takovýchto případech autorizovaný servis nelze bohužel z naší strany urgovat. Pokud si přejete bližší informace, můžete se na tuto stranu individuálně obrátit, přičemž kontakt naleznete zde: https://www.alza.cz/service.asp. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2021 13:59, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 11:24, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.