Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
V létě 7/2021 jsme koupili na splátky auto v aaa autobazaru v Táboře, auto jsme projeli a hned jsem se ptala, ze se mi nelíbí to startování, ujistili mě že je to tím ze to dlouho stálo, že šéf to srovná, to samé řekli že brzd a ty se opravdu srovnali, ale startování ne, začalo být chladněji a startování bylo ještě horší, zapla jsem topení a topení nehrálo, foukalo studně, když jsem chtěla prezout kola, tak servis mi oznámil ze kola nejsou zapsaný v TP, jsou jiné rozměry ET,což ty kola a čidla tpms co tam chyběli to v reklamaci uspelo, ale ten zbytek co jsem uvedla to už ne, jen mi napsali ze z dobré vůle mi posílají k těm kolam 2000 Kč, s tím já ale nesouhlasím, tak mi rekli tě mám pojistku carlise na kterou se mám obrátit a nechat to od nich spravit, tak jsem se informovala a ti mi odepsali ze mam vyplnit formulář najít si servis kde poruchu zjistí špatný díly vyndat vyfotit a nespravovat a toto vše odeslat zpět a čekat jestli to schválí nebo, pro mě se to zdá celé na hlavu a nechci nic dělat přes pojistku, protože by mi to zamitli a v aaa by mi rekli ze do toho sáhli takže reklamace padá, proto se obracím na vás s pomocí, e smlouvě jsou napsané závady na autě které jsou nesmyslné, ale podepsalo se to tudíž s tím už nic nenadelame, ale ty to závady které jsem popsala ve smlouvě nejsou napsané, proto jsem to dala na reklamaci skrytých vad jenomže oni mi napsali že jsem byla seznámena s těmito vadami, ale bohužel nebyla
Hyundai i30
Prosím o opravu skrytých vad,nebo o výměnu auta, pokud je záruka na skryté vady 2 roky co oni tvrdí
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Jestliže byl spotřebitel seznámen se stavem vozu a souhlasil s koupí, nemůže poté namítat tyto vady. Nicméně podle popisu spotřebitele o většině těchto vad informován nebyl a jestliže se jednalo o skryté vady, není možné po spotřebiteli chtít, aby i takové rozpoznal. Rozumné je požadovat, aby se seznámil se stavem vozu a zjevnými vadami.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze, pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele a ten od smlouvy odstoupí, oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kováčová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.