Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes https://www.ticketlive.sk jsem koupil 4 vstupenky na koncert Gorana Bregoviče v Bratislavě. Původní termín 3.6.2020 byl přesunut kvůli Covidu na 19.1.2021. Pak byl koncert zrušen. Prodejce vstupenek nám peníze vrátit nechce, chápu. Poslal mi kontakt na pořadatele firmu L.U.S.C. s.r.o. , Praha IČO 05945101: e-mail jurtin@protonmail.com. Odpověď z e-mailu je následující:
Dobrý den,
Obracíte se na špatného člověka. Nikdy jsem s tím neměl nic společného. Obracejte se na společnost LUSC a jejího jednatele.
Děkuji za pochopení
S pozdravem J.J.
Takže jsem ve slepé uličce. Opět jsem požádal prodejce o zaslání správného a platného kontaktu na pořadatele. Zatím bez odpovědi.
Vstupenky na koncert Gorana Bregoviče.
Vrácení vstupného za zrušený koncert v celkové výši 140 Euro (4x35) na můj účet 1600041046/3030. Vstupenky mohu poslat v PDF, včetně tak potvrzení platby z banky.
Děkuji
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce přesunuta, jedná se o jednostrannou změnu podmínek, za kterých je poskytováno plnění ze strany společnosti. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 občanského zákoníku) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sunt servanda („smlouvy mají být plněny“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Obsahem závazku je i ujednání o místě a času plnění.
Pokud se změnou závazku spotřebitel souhlasit nebude, bude závazek pro nemožnost plnění ze strany pořadatele zrušen a spotřebitel bude mít nárok na vrácení peněžních prostředků, které poskytl pořadateli. Pokud by spotřebitel s přesunutím souhlasil a pořadatel akce mu umožnil účastnit se na základě vstupenky zakoupené původně na jiný termín, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci. O dohodě o náhradním plnění je vždy lepší si nechat vystavit písemné potvrzení nebo si pořídit jiný důkaz, kterým lze v budoucnosti nárok prokázat.
V případě, že spotřebitel na změnu obsahu závazku nepřistoupí, má právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Zrušení kulturní akce (i přesunuté) ze strany pořadatele je možné. Na takovou situaci se vztahuje zákon č. 247/2020. Podle § 5 tohoto zákona pořadatel nemusí vracet spotřebiteli peníze, ale může mu nabídnout voucher. Pokud by spotřebitel neměl o takový voucher zájem, může jej nechat propadnout a poté dostane své peníze zpět. V případě popsaném spotřebitelem, ale pravděpodobně skončila "ochranná doba" podle § 5 odst. 2 stejného zákona, neboť pořadatel nenabídl spotřebiteli voucher do 1 měsíce od jeho žádosti.
Pro "vymáhání" peněz zpět je důležité, u koho se peníze nyní nachází. Vzhledem k tomu, že společnost Ticketlive PRO, s.r.o. odkázala spotřebitele na pořadatele akce, domníváme se, že již pořadateli zaplatila a spotřebitel se tak musí obrátit skutečně na společnost L.U.S.C. s.r.o.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.