Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den.
Jsem předplatitelem kolekce Škoda kaleidoskop slavných vozů. Při poslední dodávce jsem byl vyzván, abych zaplatil jinou částku (samozřejmě vyšší), nežli běžně hradím. Jelikož jsem neměl důvod tuto částku hradit, zaplatil jsem pouze částku, kterou běžně hradím a která je uváděna i na webových stránkách DeAgostini. Nikde na jejich stránkách společnosti jsem nenalezl důvod navýšení a ani jiným způsobem jsem o tom nebyl spraven. Naopak na stránkách společnosti je stále uváděno, že cena za autíčko je stálá. Proto jsem se pokoušel prvně telefonicky a následně opakovaně e-mailem společnost kontaktovat s žádostí o zdůvodnění tohoto postupu. Ta však nereaguje, naopak mi písemně doručila výzvu k úhradě navýšené částky.
Nedůvodné a neodůvodněné navýšení ceny produktu. Absolutní arogance a nekomunikativnost.
Minimálně bych chtěl být informován, proč mi fakturuji jinou částku, nežli původně dohodnutou. Žádám o dodržení podmínek, které byly nastavené na počátku smluvního vztahu.
|
Tweet |
Jestliže je po spotřebiteli požadována nějaká částka, musí podnikatel prokázat, že na ni má nárok. K tomu potřebuje právní důvod, protože by se jinak jednalo o bezdůvodné obohacení.
Ze stránek prodávajícího nám vyplynulo stejně jako spotřebiteli, že všechna čísla od 3. čísla je cena neměnná a to 299 Kč (případně 279 Kč u standart verze). Z tohoto důvodu se domníváme, že by cena měla být fixní a podnikatel nemá právo účtovat vyšší cenu, než kterou uvádí. Bohužel je nutné zjistit důvod účtování vyšší částky u prodávajícího, který podle popisu spotřebitele nereaguje.
Pokud by prodávající odmítal zboží dodat, bylo by možné jej vyzvat k plnění a v případě neúspěchu odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy nedodáním.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.