Počet nahlášených stížností: | 217 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 25 |
Nakoupil jsem v obchodě, mají masivní reklamu na internetu, viz balando.cz
Zaplatil jsem kartou a čekám 3 týdny, psal jsem na podporu nic. Ted mi přišla informace z celnice, je to můj balíček. Chci se přihlásit do balando.cz a ejhle, účet mám SMAZANÝ.....
nákup
Chci upozornit ostatní, nemám čas řešit zboží za 1000 Kč + dph a clo, které ještě musím řešit. Překvapuje mě, že má všude reklamu. Viz balando.cz do google a funguje jim platební brána, tuším PAYU.
|
Tweet |
Obecně platí, že v případě zprostředkovatelských smluv je spotřebitel méně chráněn než u smluv kupních. Často nemá možnost např. odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě jak je u distančních smluv obvyklé. Přestože v uvedeném případě (e-shop balando) společnost uvádí, že je pouze zprostředkovatelem, domníváme se, že tohle oznámení je vůči spotřebiteli neúčinné z několika důvodů. Prvním z nich je, že tak společnost uvádí pouze ve svých obchodních podmínkách, což je dle našeho názoru překvapivé ustanovení a dle § 1753 občanského zákoníku je tedy toto ustanovení obchodních podmínek neúčinné. Dalším důvodem je vzhled e-shopu, který se tváří jako běžný e-shop a běžný spotřebitel se tak může v dobré víře domnívat, že uzavírá kupní smlouvu.
Z výše uvedených důvodů se domníváme, že se tedy bude jednat o kupní smlouvu.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
E-shop sice běžně udává, že nelze odstoupit, neboť objednávka již byla zaslána dodavateli. Tato skutečnost by byla relevantní v případě zprostředkovatelských smluv, avšak z důvodů uvedených v prvním odstavci se domníváme, že toto ustanovení je pro spotřebitele neplatné, a proto má právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.