Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý večer, kontaktuji Vás z důvodu neobdržení přeplatku od společnosti Bohemia Energy a dočetla jsem se, že díky Vám bych mohla mou špatnou zkušenost s touto společností vyřešit. Telefonicky ani emailem mi nevysvětlili důvod, proč mi stále nechtějí poslat peníze.
Odstěhovala jsem se a od března tohoto roku bydlím na jiné adrese a plyn, který jsem od nich měla, nebyl využíván. Byt byl v pronájmu o velikosti 2+1. Od dubna tohoto roku po mne nadále chtěli zasílat měsíční zálohy, i když v bytě už nikdo nebydlel.
Měsíční zálohy činili 3.460,- a požadovali je do května, pokud bych jim je nezaslala, byli by nuceni, jak mi už sdělili, obrátit se na exekuční řízení.
V lednu mi zaslali přeplatek za minulý rok, částka činila 1.663,- a tato společnost mi sdělila po emailu, že přeplatek špatně spočítali a že ty měsíční zálohy byli na dorovnání onoho přeplatku z minulého roku. Žádné další vysvětlení mi nedali a odmítali se se mnou jakkoliv spojit a více mi to vysvětlit.
Nikdy jsem s nimi problém neměla, ale od té doby, co jsem u nich zrušila smlouvu z důvodu stěhování, začala tato tahanice. Ukončili to tím, že jsem musela zaplatit v červnu doplatek za plyn, který činil 2 050,-.
A já se ptám, jak je možné, že po mne chtěli měsíční zálohy, i když byt nikdo neobýval, tudíž se plyn nevyužíval a elektřina byla vypnuta. V minulých letech nikdy špatně nepočítali půlroční vyúčtování, tudíž přeplatky, které mi dříve zasílali byly spočítany správně. Požaduji vrácení měsíčních záloh, které jsem posílala v době, kdy už jsem v bytě nebydlela. Pokud by Vás cokoliv dalšího zajímalo a chtěli byste zaslat ve formátu pdf důkaz, že jsem zasílala i nadále, po odstěhování, měsíční zálohy, nemám s tím problém a vše Vám zašlu.
Děkuji předem za odpověď a přeji hezký zbytek dne.
Braciníková
Dodávka plynu
Okamžité vrácení měsíčních záloh z dob, kdy jsem zrušila smlouvu a odstěhovala se z odběrového místa.
|
Tweet |
K zálohovým platbám:
Předně je potřeba uvést, že placení za pomoci záloh je jeden z možných způsobů platby, v energetice nejběžnější. Proto i spotřebitelé, kteří mají minimální spotřebu, jsou povinni zálohy platit, na konci zúčtovacího období je jim pak vyměřen buď přeplatek, anebo nedoplatek.
Výše záloh musí být nastavena přiměřeně. Dodavatel nastavuje zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby v následujícím zúčtovacím období (§ 11a odst. 9 energetického zákona). Pokud je možné se důvodně domnívat, že spotřeba v následujícím zúčtovacím období bude minimální/výrazně nižší než doposud, dodavatel musí na počátku nového zúčtovacího období zálohy přizpůsobit.
K vyúčtování:
Vyúčtování by mělo být spotřebiteli vystaveno nejpozději do konce měsíce, který následoval po měsíci, v němž se nacházel konec zúčtovacího období (§ 16 odst. 2 vyhlášky o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích). Zúčtovací období může být nastaveno různě, záleží na individuálním případu. Konec zúčtovacího období nastává vždy ke dni, ke kterému je ukončena smlouva. Pokud smlouva nebyla ukončena ještě před "pádem" BOHEMIA ENERGY, připadá konec zúčtovacího období na 14.10.2021, kdy společnost ohlásila ukončení své činnosti.
K ukončení smlouvy:
Ze stížnosti nelze jednoznačně dovodit, že spotřebitel při stěhování zároveň ukončil smlouvu - což lze v těchto případech obvykle učinit výpovědí odůvodněnou stěhováním. Jakmile je smlouva tímto způsobem ukončena, není spotřebitel povinen platit zálohy. Nemá k tomu totiž smluvní ani zákonnou povinnost. Pokud však ze strany spotřebitele došlo pouze k přestěhování se, ještě to samo o sobě neznamená, že tím automaticky zaniká smlouva. Mezi společností a spotřebitelem musí proběhnout srozumitelná komunikace, v níž spotřebitel smlouvu vypoví, anebo se se společností dohodne na jiném postupu (v odběru bude pokračovat nový nájemník atp.).
Dozorový orgán:
Nepodaří-li se spor prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz vyřešit smírně, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz).
Jelikož je naše reakce spíše obecná, protože řadu věcí nejsme schopni bezpečně ze stížnosti dovodit, může se spotřebitelka navíc obrátit i na naši poradnu na bezplatné lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.