Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53905Nevrácení přeplatku ze zrušeného zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 14 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2021, před 3 lety

Jitka Maráková

Znění stížnosti

Dobrý den.
V lednu 2020 jsme zakoupili u CK Invia zájezd do Řecka na červenec 2020, bohužel z důvodu koronaviru jsme na zájezd neodcestovali a žádali jsme CK Invia o vrácení zálohy. Vyhověno nám nebylo byl nám místo toho nabídnut voucher, ktery jsme nakonec přijali. Bohužel uplatnit voucher jsme museli do 31.10.2020. Což jsme teda učinili a vybrali si znovu zájezd do Řecka na červenec 2021. Bohužel 18.2.2021 se manžel podrobil operaci _ výměna kompletního náhradniho kolenního kloubu. Bohužel v červnu 2021 manzelovi ošetřující lékař oznámil že na dovolenou odletět nedoporučuje, jelikož zdravotní stav mu to nedovoluje. Ne základě tohoto sdělení jsme se velice komplikovaně spojovali s CK Invia , protože v Mladé Boleslavi kde jsme na pobočce CK Invia zájezd kupovali nikdo nebyl a pak jsme se dozvěděli že pobočka byla zrušena. Nicméně jsme dostali kontakt na zástupkyni CK Invia paní Florovou, která s námi zrušení rezervace udělala. Storno poplatku nám bylo vyčísleno na bez mála 12tisic Kč což nám bylo odečteno ze zálohy 20tisic kterou jsme zaplatili. Rozdíl ve výši 8660 Kč nám měl být vrácen do 90 dní od odeslání žádosti o vrácení přeplatku. Žádost jsme odesílali 9.6.2021 a CK nám dosud peníze nevrátila vymlouvaji se na to že CK Pantour jim stále ještě peníze nevrátila. Nevíme co si počít. Manželova pracovní neschopnost stále trvá a pojišťovna nám zamítla vrácení alespoň části ze storno poplatků které jsme museli uhradit. Podle pojišťovny nebyl důvod k tomu na dovolenou neodletet i přes vyjádření lékaře že manžel není schopen. Peníze nám v rodinném rozpočtu opravdu chybí. Na CK Invia neustále volám a píšu emaily na které CK reaguje ale s tím že opravdu nemůžou nic dělat.


Produkt

Zájezd číslo 7248441 CK Invia


Požadované řešení

Žádám o vrácení přeplatku ve výši 8660 Kč ze zrušeného zájezdu číslo 7248441


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2021 09:57, před 3 lety

Invia.cz, a.s. uvádí v čl. 1.3 svých obchodních podmínek, že je autorizovaným prodejcem zájezdů renomovaných cestovních kanceláří, se kterými má uzavřenu smlouvu o obchodním zastoupení. Pokud tedy záloha byla vyplacena společnosti Invia.cz, a.s. a tato společnost ji doposud neodevzdala pořadateli zájezdu, je zcela na místě vymáhat vrácení částky po společnosti Invia.cz, a.s. Pokud však již částka byla prokazatelně odevzdána společnosti pořádající zájezd, měla by se spotřebitelka obrátit s výzvou k navrácení peněžních prostředků přímo na pořadatele.

Doporučujeme tedy spotřebitelce, aby se obrátila na společnost Invia.cz a.s. a případně si nechala vystavit jakékoliv potvrzení o tom, že záloha, jež byla uhrazena spotřebitelkou na účet společnosti Invia.cz a.s., byla již zaslána pořadateli zájezdu. Pokud by částka odeslána nebyla, spotřebitelka může svoje nároky uplatňovat vůči společnosti Invia.cz, a.s.; pokud částka odeslána byla, spotřebitelka může svoje nároku uplatňovat přímo vůči pořadateli zájezdu.

Společnost má povinnost navrátit spotřebitelce peněžní prostředky bezprostředně poté, co došlo k odstoupení od smlouvy o zájezdu (tedy bezprostředně po zrušení zájezdu). V případě, že společnost nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky v přiměřené době poté, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Jestliže byl spotřebiteli v roce 2020 nabídnut poukaz (= voucher), který při nevyčerpání propadá, spotřebitel musel být při této nabídce poučen o tom, že nejde o poukaz podle zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (zjednodušeně jen jako zákon "lex voucher"), a že spotřebitel tento voucher není povinen přijmout a má místo toho nárok na (i.) peníze, anebo na (ii.) poukaz dle zákona lex voucher. Pokud k takovému poučení nedošlo a tento "smluvní typ poukazu" byl spotřebiteli vnucen, mohlo by se jednat o uvedení spotřebitele v omyl. Jednal-li spotřebitel v omylu, je jeho právní jednání neplatné (§ 583 občanského zákoníku). To znamená, že už původní akceptace voucheru byla neplatná, a tím pádem bylo podle našeho názoru neplatné i veškeré navazující právní jednání. Zjednodušeně řečeno - pokud byl spotřebitel při nabízení původního poukazu uveden v omyl, má nárok na všechny platby, které pořadateli zájezdu poskytl. Nedostatečné informování o povaze voucheru může rovněž být nekalou obchodní praktikou dle zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 14:19, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 14:35, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.