Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o informaci, zda-li je níže uvedená reakce portálu a hotelu možná a zákonná.
24.9.2021 jsem zakoupil poukaz na na víkendový pobyt, ale dle Vládního nařízení jako neočkovaní se již nemúžeme od 22.11.2021 ubytovat v hotelech.
Chtěl jsem proto poukaz prodloužit přímo u provozovatele hotelu což bylo zamítnuto a trvají na vyčerpání, jinak údajně poukaz propadne bez náhrady.
Na portálu Sleva dne jsem proto chtěl poukaz vyměnit za kredit a využít jej jindy, údajně kdykoliv do konce roku 2022. Při pokusu o převedení poukazu na kredit mi systém ohlásil, že poukaz byl již využit, ačkoliv nebyl. Plánovaný pobyt měl proběhnout v termínu 3. - 5. 12.2021.
Prosím o informaci jak dále postupovat.
Děkuji předem.
Jan Hubáček
www.slevadne.cz
www.hotelmalypivovar.cz
Prodloužení poukazu u hotelu nebo prodejce poukazů
Prosím o informaci jak poukaz prodloužit, nebo vyměnit za kredit.
|
Tweet |
Domníváme se, že v uvedeném případě může spotřebitel namítat podstatnou změnu okolností podle § 1765 občanského zákoníku, neboť spotřebitel tuto změnu nemohl rozumně předpokládat a zároveň se lze snadno domnívat, že kdyby o této okolnosti věděl, smlouvu by neuzavřel, protože by nemohl služby využít.
Vzhledem k tomu, že portál slevadne.cz je zprostředkovatelem, který své povinnosti splnil a slevu na konkrétní termín zajistil (a tím došlo k využití poukazu), se domníváme, že by spotřebitel měl tento problém řešit přímo s provozovatelem hotelu.
S provozovatelem hotelu by mělo dojít k "renegociaci", tedy opětovnému vyjednávání, kdy by se strany podle § 1765 občanského zákoníku měly dohodnout na změně závazku tak, aby ani jedna strana nebyla zkrácena na svých právech. Vzhledem k tomu, že nelze rozumně odhadovat jak dlouho bude překážka trvat (a tím pádem by bylo těžké prodloužit poukaz), myslíme si, že by spotřebiteli mělo být umožněno odstoupit od smlouvy a provozovatel hotelu by mu měl vrátit vynaložené peněžní prostředky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.