Počet nahlášených stížností: | 231 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
3 že 4 produktů na objednávce č.2233518 se po doručení neshodovaly s popisem (náramek - barva, 2 mikiny - střih). Po zjištění, že tento prodejce se presentuje jako "nákupní galerie", jsem reklamoval nikoliv produkty, ale službu zprostředkování. Prodejce nejprve dělal obstrukce a po upozornění na překročení 30ti denní lhůty na vyřízení reklamace přestal komunikovat.
Navrácení poměrné částky z objednávky. To jest uhrazení 765 Kč na účet 2115414173/0800. Pokud prodejce požaduje zboží zpět, požaduji navýšení této částky o obvyklé náklady na dopravu
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Tato reklamace poté musí být vyřízena prodávajícím zpravidla ve 30denní lhůtě. Jestliže tomu tak není, jedná se o nevyřízení reklamace řádně a včas, čímž prodávající porušil zákonnou povinnost a kupujícímu tak vzniká právo na odstoupení z důvodu podstatného porušení smlouvy (§ 2002 odst. 1 občanského zákoníku).
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.