Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
po kontrole e-mailové adresy jsem včera našla potvrzující e-mail ohledně objednávky roční zásoby Vitasolaris. U vaší společnosti jsem však nikdy nic neobjednávala a ani neprovedla registraci na své jméno. Prosím tedy o zrušení objednávky a vymazání mých osobních údajů z vaší databáze. Balíček od dopravce nepřevezmu.
Objednávka č.2111346602
Děkuji
Simona Jakubovičová
330 - VitaSolaris - roční zásoba
Vymazání osobních údajů z databáze a stornování objednávky.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Vážená paní Jakubovičová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že jsme dne 14.11.2021 obdrželi objednávku ročního balení produktu Vitamín D3 VitaSolaris, která nám byla zaslána prostřednictvím našich webových stránek - s Vašimi vyplněnými kontaktními údaji. Uvádíte, že jste žádný produktu neobjednala, pravděpodobně na Vás zboží tedy objednala 3. osoba. Jedná se však o porušení obchodních podmínek, jelikož objednávka 3. osobou není přípustná a naše společnost ji neakceptuje. Na základě Vašeho prohlášení byla související pohledávka ve výši 49,- Kč stornována a objednávka včetně digitální stopy bude prověřena. Naše společnost se občas setkává s tím, že někdy objedná za někoho jiného např. manžel nebo jiný příbuzný, apod. Jak jsem již uvedla - toto není přípustné. Naše společnost ale nemá šanci zamítnout takovou objednávku hned při odeslání. Omlouváme se za způsobené potíže. Na závěr mi dovolte Vás informovat, že zákaznický účet byl zablokována Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.