Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Žádal jsem o proplacení dopravy z domu do nejbližší prodejny Datartu osobním automobilem,3x uznaná reklamace (lze doložit) Zaslaná kopie technického průkazu a bylo mi proplaceno jenom palivo (nafta) do vozidlas odpovědí:
Vážený pane Najšele,
reaguji na Vaši datovou zprávu a navazuji na stanovisko paní Karáskové, které zůstává neměnné a je konečné.
Je nám líto potíží s výrobky pořízenými u naší společnosti a že bylo třeba jej reklamovat. Na základě dodaného technického průkazu se proplácí pohonné hmoty k cestám za účelem podání reklamace z bydliště do prodejny a zpět a následně cestu k vyzvednutí výrobku do prodejny a zpět. Jedná se o 37,4 km, dle vyhlášky se jedná o částku ve výši 44 Kč dle výpočtu:
Spotřeba celkem: 4,3 x 0,374 = 1,6082. Cena phm dle vyhlášky celkem: 1,6082 x 27,2 = 44 Kč
Obdobně se postupovalo tedy v obou případech.
náklady k 8801189345 – reklamace televize - proplaceno na účet 1053088063/0800 Kč 44,- dne 26. 10. 2021. Vrátilo se zpět, opětovně posíláme.
náklady k 8801222430 – reklamace konvice - proplaceno na účet 1053088063/0800 Kč 44,- bude účtárnou v následujících dnech po zpracování
Prosím o radu jak dunutit prodejce, myslím, že Náhrada se počítá obdobně jako u náhrady za použití vozidla podle zákoníku práce a skládá se ze dvou částí, základní náhrady, která se stanoví prováděcím právním předpisem na kilometr jízdy a náhrady výdajů za spotřebované pohonné hmoty. Právo na náhradu v případě oprávněné, a uznané reklamace, bude pro cestu tam i zpět, tedy pro doručení věci na reklamaci i pro její vyzvednutí.
|
Tweet |
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.