Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Armex Energy se chovají v rozporu se smlouvou.
Měli jsme sjednánu fixní cenu elektřiny (na dobu určitou 12 měsíců od 1/2/2021) a plynu (na dobu určitou 24 měsíců od 1/1/2021). 6.10. 2021 nám bylo emailem odpovězeno na náš dotaz ohledně fixací a cen na další období, že platí naše ceny a fixace do jejich řádného konce a teprve až pak by nám mohla být zvýšena cena. O 3 dny později, tj. 9.10.2021 přišlo emailem Oznámení o změně smluvních podmínek, ceny a novém produktu. Oznámili, že od 15.11. 2021 přechází na nový produkt s cenou podle aktuální ceny elektřiny a plynu na burze, což je pro nás extrémně nevýhodné.
Lidé, co hledají recenze na Armex Energy by měli vědět, že tato společnost má ještě takovou drzost, že v poslední době má lživé inzeráty v novinách a na internetu, aby nalákala nové klienty, lživě v nich tvrdí že patří mezi nejférovější dodavatele, že jsou transparentní, že měli a mají nakoupeno dostatek elektřiny a plynu pro stávající i budoucí zákazníky. Tak ať nám laskavě vysvětlí, proč tedy pro nás, stávajícího zákazníka, nemají dostatek elektřiny a plynu, a jsou nuceni je nyní nakupovat na burze, a proto nám změnili náš produkt a zároveň nám drasticky navýšili i cenu???
M. Páral
Sjednaný produkt elektřiny: 159 E HOME FIX CENY 12M I. Produkt pro plyn: 550 P DO FIX 24M INDIVIDUAL.
Žádám společnost Armex Energy, aby se nám omluvila a aby dodržela původní cenu, neboť pokud jsme měli ve smlouvě cenu sjednánu jakožto garantovanou pro určité období, musí takový závazek společnost ARMEX ENERGY dodržet a není oprávněna jednostranně cenu elektřiny a plynu zvýšit, neboť ustanovení § 1759 občanského zákoníku stanoví, že smlouva strany zavazuje a že ji lze změnit nebo zrušit jen se souhlasem všech stran, anebo z jiných zákonných důvodů. Tak napsal Mgr. Stanislav Loutchan z Energetického regulačního úřadu.
|
Tweet |
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Sjednání fixace/garance ceny z povahy věci vylučuje možnost druhé varianty - jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána). Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší cenu, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.
Vzhledem k popisu, kde spotřebitel uvádí, že cena fixovaná byla, domníváme se, že je takové zvýšení ceny neplatné a vůči spotřebiteli neúčinné. Spotřebitel tak má právo požadovat původní cenu.
Neplatnost může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli, v případě neúspěchu vůči Energetickému regulačnímu úřadu nebo soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.