Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
6.9.2021 jsem koupila přes internet na stránce Looke.cz boty. 19.10.2021 jsem je už reklamovala při vzniku vady - sesunutá stélka + sedřená podešev - PO 14 DNECH NOŠENÍ! Boty mi byly vráceny cca 15.11.s tím, že reklamace je zamítnuta, ale stélku mi vyměnili. Volala jsem na jimi uvedené tel. číslo a ptala se co ta podešev - bylo mi paní neurvale sděleno, že jsem žádnou podešev nereklamovala - vše ale bylo uvedeno v reklamačním protokolu. Napsala jsem tedy mail, že s vyřízením reklamace nesouhlasím. Byl mi zaslán velmi neodborný protokol o tom, že je to běžné opotřebení i přes to, že na svých stránkách píšou o kvalitní a odolné podešvi. Opět jsem nesouhlasila s vyřízením a požadovala znalecký posudek na základě, kterého mi reklamaci zamítli - bohužel mi bylo sděleno, že jejich rozhodnutí je konečné a žádný posudek mi zasílat nemusí. Opět mi bylo zasláno jakési vyjádření o případném soudním sporu. Podotýkám, že ani jedno vyjádření není ani podepsáno čitelným podpisem, takže ani nevím, kdo ho psal a nemohu onu osobu kontaktovat. Ještě bych chtěla říct, že boty nyní nenosím z důvodu neprohloubení vady na podešvi.
boty Nancey, vel.41, zn.Looke
Chtěla bych vrátit peníze, protože kvalita podešve neodpovídá tomu, co uvádí na svých stránkách.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.