Společnost


Benefit investment a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53939Klamavé praktiky.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 13 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2021, před 3 lety

Tomáš Vicher

Znění stížnosti

Vydává se za pojišťovnu či nějakého konzultanta z pojišťovny. Hovor z call centra působil jako povinná konzultace k již existujícímu (jinde právě zřizovanému) pojištění. Vyžaduje osobní schůzku, která působí jako povinná pro vznik / zachování stávajícího pojištění. V čase mezi hovorem z call centra a schůzkou jsem ověřil skutečnost a pána vyhodil rovnou mezi dveřmi, nevím tedy co by se reálně na schůzce dělo.


Produkt

Ne


Požadované řešení

Upozornění pro ostatní postižené osoby na neseriózní jednání. Kromě nejasného původu jak získali mé tel. číslo (GDPR) jsem nebyl poškozen díky ostražitosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2021 13:54, před 3 lety

V souladu s § 9 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má podnikatel (resp. v řešeném vztahu spíše zprostředkovatel služeb) povinnost řádně informovat spotřebitele o charakteru poskytovaných služeb. Neučiní-li podnikatel takové sdělení, jedná se o porušení informační povinnosti uložené podnikateli zákonem.

Nesdělí-li zprostředkovatel relevantní informace o sobě a vydává-li se za jiný subjekt, jde podle našeho názoru o porušení informační povinnosti o charakteru služby a jejího následného čerpání. Za obdobné jednání může dozorový orgán uložit podnikateli pokutu.

Dle § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že obchodní praktika je nekalá, je-li v rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo službě.

Sdělí-li zprostředkovatel spotřebiteli, že jedná jako určitý subjekt, ačkoliv tomu tak není, jde o jednání, které je v konečném důsledku způsobilé narušit rozhodování a ekonomické chování spotřebitele. Za obdobné jednání může dozorový orgán uložit prodávajícímu pokutu.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.

Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 14:11, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 14:46, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.