Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na vás s prosbou. Před necelým půl rokem,
konkrétně 20.2., si má partnerka objednávala grafickou kartu v hodnotě
okolo 8000,- z eshopu chcipiti.cz. Tento eshop si vybrala z čisté nouze
kvůli nedostatku tohoto zboží a po přečtení mnoha kladných recenzí si
nakonec danou grafickou kartu objednala. Vše probíhalo v pořádku a
majitel firmy komunikoval, ale přišel zlom. Je známo, že na tento typ
produktu je velmi často nedostupný a tak se na něj čeká klidně i půl
roku, ale po necelých 5 měsících majitel přestal úplně komunikovat. Má
partnerka se ho pokusila mnohonásobně kontaktovat přes všechny
různé kontakty a telefonní čísla, ale marně. Nakonec se tedy rozhodla
napsat poslední email s prosbou o vrácení peněz a doufat, že se majitel
ozve. Na naše překvapení se na konci srpnu nakonec opravdu ozval,
omluvil se a zaslal dobropis na danou částku. Zde jsme se potěšili a
mysleli si, že bude vše v pořádku. Bohužel majitel ale peníze doteď
nezaslal a vůbec nevíme co dělat. Zkoušeli jsme zajít na PČR ale bylo
nám řečeno, že nám nemohou jakkoliv pomoci a máme zkusit zajít na
soud. Prosím vás o přešetření daného eshopu a moc ďekuji. Přeji hezký
den, Orviský
MSI GeForce GTX 1660 SUPER VENTUS OC 6 GB GDDR6
Prosím o zaslání peněz zpět a ukončení tohoto problému v klidu, jinak se bude tento problém řešit soudní cestou.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.