Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 19.11.2021 jsem objednal přes internetový portál společnosti viagogo 4 ks vstupenek na koncert Imagine Dragons na den 28.5.2022. Po výběru místa a uhrazení celkové částky ve výši 435,52 EUR ekv. 11439, 30 Kč mě přišlo potvrzení o uzavřené objednávce číslo : 25856788 zároveň s informací, že moje vstupenky budou k dispozici ke stažení až týden před akcí. Z informací vím, že dne 19.11.2021 začal předprodej vstupenek na tento termín koncertu a z toho mě bylo zřejmé, že pokud společnost nezajistí vstupenky dříve, nezajistí je vůbec. Následně jsem kontaktoval svoji banku, protože jsem platil kartou, ale by mě sděleno, že se platba již nedá stornovat. Tak jsem poslal společnosti email s tím, že bych rád odstoupil od smlouvy o koupi s požadavkem na vrácení uhrazené částky. Dne 23.11.2021 jsem obdržel emailem odpověď, že finanční prostředky nelze vrátit a že jedinou možností je prodat prostřednictvím jejich platformy vstupenky někomu jinému. Vstupenky nemám, nemohu je tedy ani nabídnout někomu jinému a zároveň bych nerad někoho dalšího uvedl do nejistoty podobným způsobem.
Objednávka č. 25856788 na koncert Imagine Dragons, Praha - Letňany 28.5.2022 4 ks
Odstoupení od smlouvy a vrácení celé částky
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/#/.
Výše uvedené platí za předpokladu, že se daný smluvní vztah řídí právním řádem ČR.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.