Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes slevový kod jsme objednali fotoknihu. Následně jsme zjistili, že kniha je stornována. Začal kolotoč email proč je to zrušené. Dostalo se mi odpovědi, že akce byla pouze do září (nikde jsem nedohledala) já akci využila v listopadu a kod, který jsem měla zadat šel. Divné že? Společnost po nás chce, ať doplatíme fotoknihu, nebo že nám vrátí peníze. Já si stojím z tim, že na fotoknihu za akci nárok máme. Objednávka byla objednaná v dobré víře a vůbec jsem v té době netušila, že nějaká akce byla ukončena.
Fotokniha
Vyrobit knihu ze slevove akce
|
Tweet |
Jestliže prodávající nabízí nějaké slevové kupony, jedná se o kupony, které se řídí primárně smluvními podmínkami. Prodávající si tak může určit lhůtu, po kterou půjdou kupony využít.
Domníváme se, že je zde důležité, zda byl slevový kód nějak zakoupen, nebo zda byl veřejně poskytnut a nalezen na nějakých stránkách. Jestliže by kód šel uplatnit na základě kuponu, který byl zakoupen, musel by prodávající spotřebitele seznámit s podmínkami, za kterých lze kupon uplatnit a především o omezení doby uplatnění.
Jestliže byl kód veřejně dostupný na nějakých stránkách se slevovými kódy, které nespadají pod bontia.cz, domníváme se, že byl kód jen přebrán z oficiálních stránek a společnost za takové šíření (u kterého chybí podmínky pro uplatnění) nenese zodpovědnost.
Z textu stížnosti se domníváme, že jde o druhou variantu a spotřebitelka tak uplatnila neplatný kód. Podle obchodních podmínek společnosti mají kódy omezenou platnost, nicméně na přání spotřebitele lze kódy uplatnit do 30 dnů po vypršení platnosti (bod 2.4.4 obchodních podmínek e-shopu Bontia.cz; dostupné zde: https://www.bontia.cz/obchodni-podminky). Vzhledem k tomu, že kód nebyl uplatněn ani v této nadstavbové 30denní lhůtě se domníváme, že spotřebitel nemá právo slevu žádat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.