Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
také mne z této firmy kontaktovali nejdřív telefonicky s tím, že přijde obchodní zástupce a nabídne levnější volání.
Přesně si nepamatuji, zda se představili, že jsou z Telefonicy nebo z Telecomu, ale byla jsem v domnění, že se bude jednat o zástupce z O2.
Nabídl levnější volání, proto jsem souhlasila s uzavřením smlouvy a až při podpisu smlouvy jsem registrovala, že se jedná o společnost Airtelecom.
Možnost ušetřit za volání mne ale nadchla a proto jsem smlouvu podepsala (dne 21.7.2014).
Prodejce zapojil bezdrátový přístroj s tím, že po převedení telefonního čísla přestane fungovat pevná linka a bude vyzvánět pouze nový přístroj.
Složila jsem mu zálohu 200Kč a z důvodu, že jsem chtěla ponechat stávající telefonní číslo mi bylo sděleno, že převod telefonního čísla proběhne do 5ti týdnů tak, že obdržím dopisem kód, který sdělím na bezplatné lince Air Telecomu a poté již bude telefon aktivní.
Později jsem zjistila, že na smlouvě jsou chybné a chybějící údaje (kraj, datum sepsání smlouvy a doba trvání smlouvy) a rozhodla jsem se smlouvu ukončit s tím, že telefon ještě nebyl zprovozněn. Výpověď byla odeslána 8.8.2014
Airtelecom výpověď přijal s tím, že smlouva bude ukončena k 30.9.2014, a uvedl v ní telefonní číslo (jiné, než bylo mé původní). Zkusila jsem nově zapojený telefon a zjistila jsem, že je v něm tón, tedy, že je funkční.
Nadále chodilo vyúčtování na toto jiné číslo, které jsem kromě posledního uhradila.
Kontaktovala jsem zákaznickou linku s tím, ať mi vysvětlí, za co posílají vyúčtování, když mi číslo nepřenesli a ani mě jinak nekontaktovali, že telefon je funkční, akorát s jiným číslem.
Dostala jsem odpověď, že uvedené číslo bylo ke smlouvě přiděleno a telefon byl od zapojení funkční.
Smlouva byla sepsána 21.7.2014 (na smlouvě není datum vyplněno) a 8.8.2014 jsem odeslala výpověd (po prohlédnutí smlouvy, kde byly nesrovnalosti , jsem nabyla špatného dojmu na tuto společnost).
Také mne nikdo neinformoval, že je telefon aktivní a proto nebyl po celou dobu využíván.
Poslední vyúčtování převyšuje 4000Kč, což odmítám zaplatit za služby, které jsem nevyužila a měla jsem za to, že nejsou spuštěny.
Dle smlouvy mi mělo zůstat původní telefonní číslo, což se nestalo.
Prosím o radu, jak se bránit a postupovat dále a zda v mém případě hrozí nějaký postih, pokud poslední fakturu neuhradím.
Faktury vystaveny na částky:
19.7. - 18.8.2014 203Kč
19.8. - 18.9.2014 216Kč
19.9. - 18.10.2014 4123Kč (neuhrazená)
Děkuji,
Lojkásková
U:fon MINI
Vypovězení smlouvy bez sankcí (storno poslední faktury). Nebylo převedeno telefonní číslo.
|
Tweet |
V tomto případě záleží, jaká práva a povinnosti jsou mezi stranami ujednány ve smlouvě. Pokud společnost nesplnila nějaké ujednání ve smlouvě, spotřebitelka měla v první řadě požadovat nápravu.
Dle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku musí být spotřebiteli poskytnuty informace o podmínkách, lhůtách a postupech pro uplatnění tohoto práva, jakož mu musí být dán i formulář pro odstoupení od smlouvy. Není nám známo, zda byl formulář spotřebitelce předán. Nebyla-li spotřebitelka poučena o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku (tedy i v případě, pokud spotřebitelce nebyl dán formulář pro odstoupení od smlouvy), může spotřebitelka od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení. V takovém případě by mohl být projev vůle projevený spotřebitelem směřující k ukončení smlouvy posouzen jako odstupení od smlouvy v této dodatečné lhůtě. Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu. Pokud tedy právní jednání směřovalo k ukončení smlouvy a spotřebitelka nebyla řádně poučena o právu na odstoupení, je nutné dát přednost této formě ukončení smlouvy.
Využil-li podomní prodejce při uzavírání smlouvy klamavých praktik, spotřebitelka může podat podnět Českému telekomunikačnímu úřadu, který je dozorovým orgánem a také může rozhodovat spory mezi poskytovatelem služby a spotřebitelem, pokud se týkají práv a povinností stanovených zákonem o elektronických komunikacích.
Vážená paní Lojkásková,
u naší společnosti jste si objednala pevnou linku U:fon MINI, pevný internet AirDsl 8 a GSM (SIM karta) službu Air Senior. U všech služeb jste souhlasila s přenosem čísel.
Pro přenos internetu je nutné dodat servisní číslo (doručí původní poskytovatel dopisem), u mobilní služby je nutné dodat kód ČVOP (vygeneruje také původní operátor).
Po prodeji se vždy uskuteční verifikační (kontrolní) hovor na zákaznické lince. V tomto hovoru jste potvrdila změnu poskytovatele služeb, souhlasila jste s přenosem čísel a byla jste operátorem informována, že přenos čísla u pevné linky se uskuteční do pěti pracovních dnů, že naše služba je ale aktivní ihned s dosavadním číslem. Závěrem hovoru Vás operátor informoval o zákonné lhůtě 14 dní na odstoupení od smlouvy.
Prověřila jsem důvod nepřeneseného telefonní čísla. Od původního poskytovatele (O2) jsme dostali informaci, že přenos byl stornován z Vaší strany (potvrdila jste, že budete využívat služeb od O2).
Vzhledem k tomu, že jsme neobdrželi servisní číslo a kód ČVOP, ukončili jsme pevný internet a mobilní službu bez sankcí.
Pevnou linku jsme ukončili dle Všeobecných obchodních podmínek na základě Vaší písemné výpovědi. Vaše odstoupení jsme nemohli akceptovat, protože jsme ho neobdrželi spolu s přístrojem do 14 dnů od podepsání smlouvy. Závěrečná faktura obsahuje paušál za službu do data ukončení, 1/5 doplacení paušálů do konce závazku a rozdíl mezi základní a dotovanou cenou přístroje.
Vaši reklamaci ze dne 19.1.2015 jsme vyřešili písemně dne 20.1.2015.
S pozdravem
Lenka Sladová
Ombudsman společnosti Air Telecom a.s.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již dlouhou dobu nereaguje, prosíme o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází. Pokud spotřebitel nezašle doplňující informace do týdne, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Stížnost uzavíráme pro nereakci spotřebitele.