Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Europe Easy Energy ukončil svoji činnost už 14.10., stále jsem však nedostala vyúčtování. Nemají povinnost do určité doby vystavit fakturu? Předpokládám, že budu mít přeplatek, tak jako asi většina odběratelů. Je proto možné, že nevystavují daňové doklady záměrně.
Nemají náhodou povinnost vystavit daňový doklad do 14 dní po odečtu a odvést DPH? Odpočet elektroměru jsem jim zaslala vzápětí po ukončení činnosti. Oni nemusí dodržovat daňové zákony? Stávalo se i dříve, že většinou daňové doklady s přeplatkem vystavovali později a dávali se delší lhůtu na vrácení peněz. Na svých stránkách uvádí, že vystaví faktury nejpozději do 4 týdnů. Myslím, že by finanční úřady měly pohlídat, jestli svoje povinnosti dodržují. Druhá věc je, jestli přeplatky budou vracet. Mám obavy, aby si nevymysleli nějaký fígl a svoje povinnosti nesplnili. Kontroluje někdo jejich činnost?
Je mojí povinností je písemně upomenout, pokud fakturu nezaslali v termínu? Můžete mi, prosím doporučit jak postupovat v tomto případě?
Poslala jsem tento dotaz současně na ERU, protože těžko se dá kamkoli dovolat.
|
Tweet |
Zaváže-li se společnost k tomu, že do určité doby dodá spotřebiteli vyúčtování, je tímto slibem vázána [§ 2 odst. 3 písm. d) občanského zákoníku] a musí ho splnit. Pokud ho nesplní a spotřebiteli vznikne škoda, může se domáhat její náhrady (§ 2913 občanského zákoníku).
Zároveň je vystavení vyúčtování i o zákonnou povinností společnosti, která v případě ukončení dodávek je povinna bez zbytečného odkladu vystavit vyúčtování. Vyúčtování by mělo být spotřebiteli vystaveno nejpozději do konce měsíce, který následoval po měsíci, v němž se nacházel konec zúčtovacího období (§ 16 odst. 2 vyhlášky o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích).
V této konkrétní věci připadá konec zúčtovacího období na den, ve kterém došlo k "zastavení činnosti" BOHEMIA ENERGY, resp. dceřiné společnosti Europe Easy Energy a.s. K tomu došlo 14. října 2021, následujícím měsícem je tedy listopad. Z toho plyne, že do 30. listopadu 2021 má společnost Europe Easy Energy a.s. povinnost vystavit vyúčtování.
Neučiní-li tak, porušuje své povinnosti a může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz), kde může svoje nároky vůči společnosti uplatnit v mimosoudním řešení spotřebitelských sporů.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.