Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.11.2021 jsem udělala v e-shopu objednávku s platbou kartou. Příslušná částka mi tedy byla blokována na mém účtě, nebyla tedy již v disponibilním zůstatku. Dne 26.11.2021 jsem obdržela zboží. Dvě položky byly vyprodané. Prodejce si tedy ještě týž den na mém účtu zablokoval částku sníženou o cenu těchto dvou položek a tím mi opět snížil disponibilní zůstatek a navíc se tím můj disponibilní zůstatek na účtě dostal do debetu. Za jednu objednávku mám nyní blokovanou téměř dvojnásobnou částku, aniž bych k tomu dala souhlas. Znemožnili mi tak přístup k MÝM finančním prostředkům na MÉM účtě a s tím souvisejí další komplikace.
Okamžité uvolnění blokované částky, změna systému plateb v případě v podstatě vratky za část nedodaného zboží. Další komenzace.
|
Tweet |
Blokace částky by obecně neměla jít bez souhlasu spotřebitele. Jestliže banka umožnila společnosti svévolnou blokaci částky, je vhodné kontaktovat banku a informovat se o možnostech zabezpečení účtu.
Podnikatel může vyžadovat (a případně zadržovat) finanční prostředky spotřebitele jen v případě, že k tomu má právní důvod. Z popisu spotřebitele se domníváme, že k blokaci první částky tento právní důvod není. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k situaci, kdy jsou finance blokovány, nicméně se stále nachází na účtu spotřebitelky, považujeme za vhodné požádat banku o tzv. charge-back.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.