Společnost


C & A Moda, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53997Neoprávněná blokace částky na mém účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 22 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2021, před 3 lety

Jitka Koděrová

Znění stížnosti

Dne 13.11.2021 jsem udělala v e-shopu objednávku s platbou kartou. Příslušná částka mi tedy byla blokována na mém účtě, nebyla tedy již v disponibilním zůstatku. Dne 26.11.2021 jsem obdržela zboží. Dvě položky byly vyprodané. Prodejce si tedy ještě týž den na mém účtu zablokoval částku sníženou o cenu těchto dvou položek a tím mi opět snížil disponibilní zůstatek a navíc se tím můj disponibilní zůstatek na účtě dostal do debetu. Za jednu objednávku mám nyní blokovanou téměř dvojnásobnou částku, aniž bych k tomu dala souhlas. Znemožnili mi tak přístup k MÝM finančním prostředkům na MÉM účtě a s tím souvisejí další komplikace.


Požadované řešení

Okamžité uvolnění blokované částky, změna systému plateb v případě v podstatě vratky za část nedodaného zboží. Další komenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2021 13:49, před 3 lety

Blokace částky by obecně neměla jít bez souhlasu spotřebitele. Jestliže banka umožnila společnosti svévolnou blokaci částky, je vhodné kontaktovat banku a informovat se o možnostech zabezpečení účtu.

Podnikatel může vyžadovat (a případně zadržovat) finanční prostředky spotřebitele jen v případě, že k tomu má právní důvod. Z popisu spotřebitele se domníváme, že k blokaci první částky tento právní důvod není. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Vzhledem k situaci, kdy jsou finance blokovány, nicméně se stále nachází na účtu spotřebitelky, považujeme za vhodné požádat banku o tzv. charge-back.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 13:48, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2022 16:02, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.