Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54000Zdržování odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2021, před 3 lety

Michal Skříček

Znění stížnosti

Dobrý den,
byl jsem v režimu DPI. Dne 28.10.2021 jsme s Vámi uzavřeli online smlouvu o přechodu do standartního režimu s tarifem plyn optimal pro distributora GasNet. Dle svého práva na odstoupení od smlouvy během lhůty 14 dní tj. 10.11.2021 jsem odeslal email s výpovědí. Odstoupit od smlouvy jsem chtěl z důvodu, že jste změnily ceník pro tento produkt a chtěl jsem uzavřít smlouvy s výhodnejším ceníkem tj. ceník platný od 5.11.2021. Dodnes od Vás nemám odpověď, zda jste akceptovali odstoupení od smlouvy. Tímto zdržováním mi vznikli finanční ztráty, protože již opět máte nový ceník od 19.11.2021, který není tak výhodný. Několikrát jsem se obracel na zákaznickou linku a bylo mi sděleno, že musim vyčkat , že nemají pravomoce tohle řešit.


Produkt

Plyn Optimal


Požadované řešení

Tímto bych požadoval o přechod na ceník platny od 5.11.2021 pro plyn optimal pro distributora GasNet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2021 12:31, před 3 lety

K odstoupení od smlouvy:
Byla-li mezi dodavatelem energií a spotřebitelem uzavřena smlouva o dodávce energií na dálku (např. po internetu nebo po telefonu), má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní (§ 1829 občanského zákoníku). Lhůta pro odstoupení od smlouvy běží ode dne uzavření smlouvy (§ 11 a odst. 2 energetického zákona). Je plně postačující, pokud je v této lhůtě odstoupení od smlouvy spotřebitelem odesláno; není nezbytné, aby v této lhůtě bylo zároveň dodavateli doručeno (př.: Bylo-li odstoupení odesláno 13. den lhůty a doručeno 15. den lhůty, jde o včas provedené odstoupení od smlouvy).

Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání. To znamená, že k jeho účinnosti není potřeba souhlas/potvrzení druhé strany. Jediný předpoklad pro účinnost odstoupení je, že bylo dodavateli doručeno, resp. bylo mu doručovatelem (je-li zasláno poštou) řádně nabídnuto k převzetí. Pokud tedy bylo odstoupení oprávněné - přičemž z obsahu stížnosti plyne, že oprávněné bylo - nevyžaduje se jakékoliv potvrzení od dodavatele.

Jestliže spotřebitel
- (i.) od smlouvy o dodávkách energie řádně odstoupil,
- (ii.) a zároveň mu byla energie v období mezi uzavřením smlouvy a odstoupením od smlouvy dodávána stále v režimu DPI (tzn. odběr ve smluvním režimu ani nezačal),

pak zanikla smlouva spotřebitele se zpětným účinkem (tzv. "od tehdy"/"ex tunc"). To znamená, že se spotřebitel vrátil do režimu DPI.

Standardně sice platí, že smlouvy s opakujícím se nebo nepřetržitým plněním (což je jistojistě i smlouva o dodávkách energie) zanikají s účinky do budoucna (tzv. "od nynějška"/"ex nunc"), nicméně tohle pravidlo platí logicky jen tehdy, pokud takové nepřetržité plnění vůbec začalo. Ze stížnosti dovozujeme, že v tomto případě takové plnění (= dodávání energie v režimu smlouvy, nikoliv v režimu DPI) před odstoupením od smlouvy ještě ani nezačalo.

K nároku na náhradu škody:
Zaměstnankyně společnosti by měla na dotaz, zda společnost odstoupení akceptuje, spotřebiteli odpovědět, že odstoupení od smlouvy není nutné akceptovat. Odstoupení od smlouvy je účinné při splnění všech podmínek (včasně učiněné, dostatečně určité...) bez jakékoliv nutnosti akceptace a touto informací by měla být zaměstnankyně zastupující společnost při jednání se spotřebitelem vybavena. Sdělila-li spotřebiteli jiné údaje, mohlo by se v konečném důsledku jednat o škodu způsobenou nesprávnou informací nebo radou. K úspěšnému uplatnění tohoto nároku ve "smírném řízení" jsme skeptičtí.

Dozorový orgán:
Nepodaří-li se spor vyřešit smírně, lze se obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz), který by měl stížnosti a spory bezodkladně řešit.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.