Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednali jsme si prémiové předplatné kolekce Kouzelné audio pohádky. Platíme vždy složenkou po dodání, inkaso nechceme. Občas nám platbu neuznali, ale pak se vše vyřešilo. Nyní již více než měsíc nám neuznali platbu za 9. zásilku, kterou jsme zaplatili dva dny po dodání. I přes opakované urgence a uklidňování zákaznického servisu nám další dodávky pozastavili. V našem účtu jsme vedeni jako dlužníci. Podle informací od známých a na internetu nejsme sami. V pondělí podám trestní oznámení na podvod a požádám soud o vydání předběžného opatření. Nenechám je vydělávat na exekutorských a soudních poplatcích. Podle mého soudu se jedná o podvod a cílem je vydělat právě a jen na exekucích.
předplatné kolekce Kouzelné audio pohádky
Žádám o uznání prokázané platby (potvrzení z banky), omluvu a 1000,- Kč. jako odškodnění za nemajetkovou újmu.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel požadovanou částku zaplatil, nemůže ji po něm společnost vymáhat. V případě vymáhání musí podnikatel prokázat právní důvod. Jestliže byla částka již uhrazena, právní důvod existovat nebude. Spotřebitel může platbu prokázat například výpisem z účtu.
Zároveň bychom chtěli spotřebitele uklidnit ohledně exekutorských a soudních poplatků. V případě exekutorských poplatků je sice pravdou, že dlužník platí i tyto poplatky, nicméně v tomto případě není spotřebitel dlužníkem (dle jeho popisu). Při neoprávněném vymáhání dluhu (resp. vymáhání neexistujícího dluhu) nemá "věřitel" nárok na zaplacení těchto poplatků "dlužníkem" (tedy spotřebitelem), neboť pro zahájení exekuce neexistuje právní důvod. To vyplývá mimo logiky věci i z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
K požadovanému řešení uvádíme, že nevidíme důvod k neuznání platby, jestliže ji prokazuje spotřebitel výpisem z účtu. Pokud by podnikatel platbu přesto odmítal uznat, domníváme se, že by spotřebiteli vzniklo právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení podnikatelem. Vzhledem k popsané situaci se ale domníváme, že by spotřebitel spíše uvítal například přiměřenou slevu, aby závazek mohl trvat i nadále.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.