Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54010Smluvní pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2021, před 3 lety

Vladimír Pichner

Znění stížnosti

Dobrý den,

po pádu Bohemia Energy jsme se dostali do režimu DPI (elektřina i plyn). Se společnostmi E.ON(elektřina) a Innogy(plyn) jsme 27.10.2021 podepsali přes internet standardní smlouvu. Později nám ale byla od ČEZu nabídnuta výhodnější smlouva na plyn i elektřinu. Proto jsme k 5.11. innogy i E.onu poslali e-mailem i poštou odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě do 14 dnů od jejich uzavření.
E.ON nám e-mailem potvrdil, že odstoupení od smlouvy akceptoval a smlouvu od počátku ruší. U E-ONu to bylo rychle vyřešeno.

Z Innogy se nám neozvali, proto jsme 13.11 volali na zákaznickou linku Innogy s dotazem, zda přijali odstoupení od smlouvy. Paní nám potvrdila, že v jejich systému odstoupení eviduje a nemusíme už činit žádné kroky a dodávky, které měly začít k 15.11. se zruší. ČEZ nám následně sdělil, že od 24.11. nám tedy zahájí dodávky energií.

Jenže až 22.11 nám přišel e-mail od Innogy, že odstoupení od smlouvy sice akceptovali, ale dodávka od 15.11. už probíhá, jelikož proces změny dodavatele z DPI nebylo možné důvodu dodržení legislativních lhůt zastavit a navržený termín ukončení dodávky je až 12.12.2021. Ihned jsme tedy kontaktovali telefonicky ČEZ, kde nám bylo sděleno, že termín zahájení dodávky energií 24.11. stále platí a pokud jsme Innogy doručili odstoupení od smlouvy do 14 dnů od uzavření, tak nám nehrozí žádné pokuty.

K našemu překvapení nám ale 24.11. přišla na e-mail od Innogy smluvní pokuta ve výši 29 600 Kč za předčasné ukončení smlouvy.
Innogy jsme kontaktovali, bylo nám řečeno, že pokuta je správně, jelikož jsme nedodrželi navržený termín 12.12. Neuspěli jsme ani s argumentací, že nám paní na infolince Innogy 13.11 sdělila, že odstoupení eviduje a dodávky energií 15.11. nezačnou.

Chci se zeptat, zda je ze strany Innogy pokuta oprávněná a jestli je nějaký způsob, jak se této pokutě vyhnout.

Předem děkuji za radu, Vladimír Pichner


Produkt

Innogy - smluvní pokuta


Požadované řešení

Zrušení smluvní pokuty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2021 15:26, před 3 lety

Byla-li mezi dodavatelem energií a spotřebitelem uzavřena smlouva o dodávce energií na dálku (např. po internetu nebo po telefonu), má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní (§ 1829 občanského zákoníku). Lhůta pro odstoupení od smlouvy běží ode dne uzavření smlouvy (§ 11 a odst. 2 energetického zákona). Je plně postačující, pokud je v této lhůtě odstoupení od smlouvy spotřebitelem odesláno; není nezbytné, aby v této lhůtě bylo zároveň dodavateli doručeno (př.: Bylo-li odstoupení odesláno 13. den lhůty a doručeno 15. den lhůty, jde o včas provedené odstoupení od smlouvy).

Odstoupení od smlouvy provedené včas (ve 14denní lhůtě) nelze spojit se sankcí. Pokud dodavatel spotřebitele přesto pokutuje, popř. od něj požaduje proplatit ušlý zisk nebo obdobný poplatek, jde o neoprávněný požadavek.

Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání. To znamená, že k jeho účinnosti není potřeba souhlas/potvrzení druhé strany. Jediný předpoklad pro účinnost odstoupení je, že bylo dodavateli doručeno, resp. bylo mu doručovatelem (je-li zasláno poštou) řádně nabídnuto k převzetí. Pokud tedy bylo odstoupení oprávněné - přičemž z obsahu stížnosti plyne, že oprávněné bylo - nevyžaduje se jakékoliv potvrzení od dodavatele.

Žádáme společnost o sdělení, jaké legislativní lhůty má na mysli a k čemu se mají tyto lhůty údajně vztahovat. Zároveň společnost upozorňujeme, že při jednání se spotřebitelem je vázána právními předpisy, zejm. má povinnost neuvádět zavádějící nebo neúplné informace, které mohou negativně ovlivnit chování/rozhodování spotřebitele (§ 4 zákona o ochraně spotřebitele, popř. 1811 občanského zákoníku). V případě kumulace stížností tohoto typu budeme nuceni zvážit podání podnětu dozorovému orgánu.

Nebude-li spor mezi dodavatelem a spotřebitelem vyřešen prostřednictvím této služby smírným způsobem, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz), popřípadě na advokáta, resp. civilní soud.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.