Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 22. 11. jsem zakoupila online žehličku na vlasy Remington S2412 Air Plates Comp. Straightener, vyzvednuta druhý den na pobočce. Žehličku jsem si chtěla prohlédnout, byla v běžné krabici, stačilo sloupnout malou nálepku. Po vyjmutí jsem ji zkusila zapnout, zda funguje, pak hned vypla, nechala vychladnout, uložila zpět do obalu, jak byla, a v původním stavu vrátila na pobočku ve lhůtě do 14 dnů. Následně jsem mailem dostala vyjádření, že vrácení není možné z hygienických důvodů, což mi potvrdili i telefonicky na jejich lince, kde jsem si to ověřovala. Volala jsem také na ČOI, kde mne ujistili, že otevření krabice není porušení hygienického utěsněného obalu. Opět jsem volala do Alzy, přislíbili, že přepošlou na reklamační oddělení, odkud mi přišla opět zamítavá odpověď. Odvolávala jsem se mailem na vyjádření ČOI a dnes jsem obržela mail:
Dobrý den,
V tomto případě bohužel musíme trvat na tom tento případ spadá pod uvedenou vyjímku ze zákona. U produktu byla dle prověření porušená ochraná pečeť, produkt byl tedy rozbalen. Splnuje tedy uvedný bod -
vi - o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
U nákupu žádná zmínka o tom, že spotřebitel nemůže toto zboží vrátit, není, toto info mi přišlo až po objednání a zaplacení s mailem o vyřízení objednávky.
žehličku na vlasy Remington S2412 Air Plates Comp. Straightener
vrácení peněz za zboží
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Jsou zde ale výjimky, kdy od smlouvy odstoupit nelze. Jak je správně uvedeno, dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Jak je uvedeno spotřebitelem, dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.
Dle popisu spotřebitele se tedy domníváme, že v tomto případě má právo odstoupit od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení situace. Na základě informací získaných od zákaznice, jsme odstoupení od kupní smlouvy umožnili. Nyní byl již ze strany reklamačního oddělení vystaven dobropis číslo: 3211137866, který je možné použít k úhradě jiné objednávky, nebo k navrácení financí. Pokud je nyní vše v pořádku, prosím Vás o ukončení sporu. Děkuji a přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den, děkuji společnosti Alza za vyjádření a kladné vyřízení - dobropis je na cestě. Děkuji zároveň dTestu za účinnou pomoc a rychlé vyřízení stížnosti.
Dobrý den,
reklamace byla ukončena dobropisem, který si paní Fižová nechala proplatit dle svého přání. Případ evidujeme již jako uzavřený, viz předchozí zpráva spotřebitele.
Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky.
Na základě vyjádření smluvních stran případ uzavíráme s dosažením dohody.