Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#54019Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2021, před 3 lety

Rostislav Cichý

Znění stížnosti

Dne 15.10.2021 jsem si koupil přes internet na stránkách mironet.cz hard disc (dále jen HDD), značky Seagate Exos X16 16TB
Kód: 92446915 za částku 8 462,- a poštovné 103,- celkem tedy 8 565 Kčs DPH. Nejdříve měl dojít za pár dní , ale došel se zpožděním asi týden. Při objednávce jsem vysloveně prosil o řádné zabalení ,ale prodejce jej zaslal jen ledabyle zabalen (tenké pvc a karton). Po rozbalení jsem hdd nechal pár minut aklimatizovat na domácí teplotu a následně instaloval do šuplíku v mém PC. Po zapnutí PC se ozval delší (cca 5-10 sec.) písklavý zvuk. Disk následně stichl. Nebyl však detekovatelný a to ani ve správci, ani UEFI/BIOSu a ani v programu který jsem si stáhl na detekci disku Seagate. Následně jsem vypl PC a HDD vyndal a vložil do externího Docku na HDD. V tomto docku disk jen pípal , ale nenačetl se. Proto jsem hned kontaktoval Tech. podporu spol. Mironet. Technik mi po telefonu sdělil, že se jedná o pravděpodobnou závadu na elektronice disku a abych se obrátil na reklamační oddělení, že s jeho mínění je patrná výměna vadného disku. Proto jsem obratem kontaktoval reklamační oddělení , kde mi bylo sděleno abych disk řádně zabalil a odeslal na adresu jejich rekl. odd. Jednali jsme po telefonu a nepamatuji si , respektive jsem si téměř jist, že mě pracovník rekl. odd. neinformoval o možnosti odstoupení od smlouvy. Nad touto možností jsem ani neuvažoval, jelikož jsem se domníval, že se společnost zachová korektně jako v tu chvíli já. Po této domluvě jsem HDD řádně zabalil a to , do bublibkové fólie (mé vlastní) , do PVC v kterém hdd přišel a znova do vlastní bubl. fólie. Pak jsem jej vložil do krabice (vše nafotil) a krabici zalepil. Ani do této chvíle jsem nezpozoroval drobné poškození jež muselo být způsobeno ledabylým zabalením a přepravou ke mě, jelikož jsem s hdd zacházel s citem a nikde jsem s ním ani neklepl natož aby mi případně upadl. Při instalaci i deinstalaci jsem si počínal maximálně obezřetně a proto jsem si jist, že hdd již přišel v tomto stavu. Krabici jsem označil a manželka jej druhý den odeslala prostřednictvím ČP na rekl. odd. Mironet. Doručen jim byl 20.10.2021. Jaké bylo mé překvapení, když byla má reklamace zamítnuta a to s odůvodněním: "stav: obouchaný case
Vyjádření technika: Zařízení je mechanicky poškozené a z tohoto důvodu nelze uznat na záruku. zasíláme zpět bez opravy". Od této chvíle mi nikdo nic nevysvětluje jen se odvolává na vyjádření technika a hdd tím pádem nelze reklamovat. Disk mi byl dne 1.11.2021 odeslán zpět na adresu přes PPL. Když však (cca za 2 dny) kurýr přijel , byl jsem zrovna v zaměstnání a nemohl jsem si jej převzít. Dle slov kurýra bylo výslovně zakázáno uložení ve výdejně a proto jej odeslal zpět z důvodu nezastižení adresáta (mne) a poznámkou o níž jsem kurýra poprosil, aby byl hdd zaslán jinou metodou, abych si jej mohl vyzvednou , nebo jinak převzít. Později téhož dne jsem o věci telefonicky informoval rekl. odd. Mironetu. Bylo mi pouze odpovězeno dobře a od této chvíle již nic. Nemám tedy Disk ani peníze. A jelikož jsem nezpůsobil žádnou škodu (vznikla špatným zabalením prodejce) cítím se poškozen. Na radu poradencké linky Dtestu jsem se pokusil o odstoupení od smlouvy, tato byla striktně zamítnuta , že "nemám na to právo". Chci buď to funkční disk nebo plnou náhradu ve výši kupní ceny + poštovné + poštovné k reklamaci ve výši 129,-kč. Vše mohu doložit fotografiemi a kopiemi elektronické komunikace i soubory PDF.


Produkt

Seagate Exos X16 16TB / HDD / 3.5" SATA III / 7 200 rpm / 256MB cache / 5y


Požadované řešení

Výměna disku za funkční , nebo vrácení peněz a to kupní ceny+ poštovné+ poštovné na reklamaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2021 10:35, před 3 lety

Zajistil-li prodávající přepravu zboží ke spotřebiteli (spotřebitel si vybral některý z nabízených způsobů dodání zboží), odpovídá prodávající spotřebiteli za poškození, jenž bylo způsobeno během přepravy. Nemá-li věc vlastnosti, které byly v kupní smlouvě sjednány (zboží je poškozené), může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2022 12:56, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2022 16:18, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.