Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Bylo mi zasláno zboží přes cca 3.500 Kč poštou. Žel zásilku jsem si převzala, faktura byla uvnitř. Zboží jsem si neobjednala. Do firmy jsem volala a bylo mi řečeno, že zboží automaticky posílají každý rok na základě mé minulé objednávky. Když jsem řekla, že žádná další výrobky od nich nechci, tak řešením je prý poslat balík zpět na své vlastní náklady!! To je neetické chování vůči zákazníkovi.
Přírodní výrobky, asi dobré, ale neměla jsem objednané
Pokud mi zaslali zboží, které jsem si neobjednala a uznají chybu z jejich strany, měli by uhradit náklady na poštovné, které mi vzniknou odesláním balíku zpět. Samozřejmě mi vzniknou ještě další náklady v souvislosti s cestou na poštu apod. ale to jsem ochotna přejít.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Mandysová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás ujistit, že naše společnost nikomu nezasílá žádné zboží bez řádné objednávky. Abychom mohli Vaši objednávku zkontrolovat, potřebovali bychom zaslat nějaké doplňující údaje jako je Vaše adresa nebo zákaznické číslo (variabilní symbol na složence). Dle Vámi zaslaných údajů Vás nebylo možno v systému jednoznačně identifikovat. Po obdržení doplňujících informací zkontrolujeme Vaši objednávku a domluvíme se, jak budeme dále postupovat.
Děkujeme a přejeme hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.