Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#54043Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 19 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2021, před 3 lety

Petr Kaufmann

Znění stížnosti

Dne 23.11.2019 jsem přes internet na mironet.cz zakoupil mobilní telefon XIAOMI 7A 2+16GB LTE, Kód:96404656 za celkovou částku
2 254,00 Kč včetně DPH a poštovného. Bohužel se telefon v záruční době pokazil a nelze nastartovat. Na telefon byla vytvořena reklamace dne 20.11.2021, tedy ještě v záruční době a prodejcem vytvořeno RMA číslo. Jelikož datum 20.11.2021 připadlo na sobotu, telefon byl odeslán hned první pracovní den a to 22.11.2021 prostřednictvím PPL (podotýkám ještě v záruční době) do kmenové pobočky Mironet.cz a odeslána e-mailová zpráva reklamačnímu oddělení, že jsem přístroj odeslal. Jaké bylo mé překvapení, když reklamace byla zamítnuta s odůvodněním technika, že "Telefon je již po záruce - ta končila 23.11.2021 k nám telefon dorazil až 24.11". Ihned jsem odepsal e-mailovou zprávu:

Na telefon byla vytvořena reklamace dne 20.11.2021, tedy ještě v záruční době a vytvořeno RMA číslo ........

V následné e-mailové korespondenci bylo sděleno, že "Reklamaci je nutné donést do pěti pracovních dnů, jinak bude stornována. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem doručení do kmenové pobočky Mironetu."

Reklamace byla doručena do tří pracovních dnů od vytvoření. To, že reklamace došla po záruční lhůtě je naprosto irelevantní, když tato byla ohlášena ještě v záruční době.

Vaše jednání považuji přinejmenším za neseriózní a domnívám se, že jde o klamání spotřebitele.

Vrácenou zásilku nebudu přebírat, tudíž se vám vrátí zpět a trvám na řádném reklamačním řízení.

Od reklamačního oddělení přišla odpověď:

Dobrý den

Přístroj je opravdu po záruce. Stornování do 5 dnů se týká pouze reklamačního tiketu. Nahlášení s předstihem nehraje roli. Přebírat nemusíte, my se tím už však zaobírat nebudeme. Za nás je věc vyřízena.

S tímhle názorem jsem se neztotožnil a odeslal následující e-mail:

Dobrý den,

souhlasím s vámi, že k dnešnímu dni je přístroj opravdu po záruce, jenže do přepravy byl dán ještě v záruční době a to dne 22.11.2021 a rozhodující je datum podání. Z vaší strany jste nijak nedali najevo, že přístroj musí být doručen do 23.11.2021. Akceptovali jste reklamaci a vytvořili RMA a nelze argumentovat tím, že po doručení vypršela záruční doba. S vaším stanoviskem se bohužel nemůžu ztotožnit a proto celou záležitost postupuji České obchodní inspekci.

Následovala odpověď:

Dobrý den

Z naší strany je rozhodující datum příjmu. Další komunikaci pokládáme za bezpředmětnou.

Dnes jsem přebral z České pošty vrácený přístroj zpět.

Vše mohu doložit kopiemi elektronické komunikace a PDF soubory.


Produkt

Xiaomi Redmi 7A 2+16GB LTE černá /5.45/ OC 2.0+1.45GHz/2G


Požadované řešení

Záruční oprava nebo vrácení peněz, včetně poštovného za reklamaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2021 13:40, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Tato lhůta se nicméně vztahuje na vady výrobku, nikoliv na jeho předání. Přestože je v obchodních podmínkách uvedeno, že reklamace začíná doručením zboží prodávajícímu, nelze tvrdit, že na zboží doručené po této době se nevztahuje záruka.

Naopak je možné zboží reklamovat i po této záruční době, jestliže spotřebitel prokáže, že vada vznikla již před uplynutím. Zároveň je ale nutné informovat prodávajícího a zboží mu předat - obojí bez zbytečného odkladu.

Z popisu uvedeného spotřebitelem se domníváme, že splnil veškeré své povinnosti a prodávající má tedy povinnost reklamaci vyřídit. Zamítnutí takové reklamace (jestliže by byla oprávněná skrz vadu) by bylo možné považovat za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel by následně mohl od smlouvy odstoupit a požadovat zpět své peníze. Zároveň je prodávající povinen tuto reklamaci vyřídit ve lhůtě 30 dnů.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 13:20, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2022 17:04, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.