Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem voucher přes Slevomat. V den příjezdu mě bylo provozovatelem řečeno, že je plno a nabízený náhradní pokoj byl katastrofální (v rekonstrukci). Zájezd zrušen, peníze vráceny. Po provozovateli žádám cestovné + 2 osoby na cestě a čekání na vyřízení (ztráta času). provozovatel navrhuje 500Kč. Já navrhuji 12Kč za 1km, což dělá 1200 za 100km.Provozovatel odmítá tuto částku zaplatit z důvodu, že tuto trasu jezdí za méně. Vůbec nezohledňuje opotřebení automobilu a ztrátu času dvou dospělých osob a to ani nemluvím o náhradě za ztrátu radosti z dovolené.
Proplacení cestovních nákladů.
|
Tweet |
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy (= neposkytnutí ubytování), nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,40 Kč [viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 589/2020 Sb.].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.