Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednala jsem 4.11.2021 zboží z eshopu www.fredie.cz.
Zboží se tvářilo skladem, nicméně po odeslání objednávky, kterou šlo zaplatit pouze převodem dopředu, přišel email, že zboží dorazí během 5-25 pracovních dní. Žádala jsem zrušení objednávky a vrácení peněz, na to mi přišla odpověď 9.11.2021, že objednávku zrušit nejde, protože objednávky byla předána dodavateli v Asii.
Dne 20.11.2021 jsem převzala balíček se zbožím, nicméně přišlo zboží jiné velikosti, než jsem objednala. Proto jsem v pondělí 22.11.2021 odeslala další email na info@fredie.cz, kde žádám odstoupení od smlouvy o zprostředkování s eshopem fredie.cz a zároveň žádám o zprostředkování odstoupení od kupní smlouvy s prodávajícím (asijský eshop pravděpodobně).
Na email nikdo nereagoval, stejně jako na další email z 26.11.2021.
Na webových stránkách www.fredie.cz není žádný kontakt na provozovatele eshopu vyjma emailu, na který už nikdo nereaguje.
K nákupu nepřišel ani žádný doklad.
Předem děkuji,
H. Jánská
Šaty - Ledové Království - Elsa - modré + příslušenství Varianty: 3 (120-130 cm), kód 4676/3
Vrácení zaplacené částky 799 Kč.
|
Tweet |
Společnost Quincy s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel v tomto konkrétním případě žádat dodání nové věci. Není-li to možné, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.